Cum s-a produs dezastrul ecologic din Mauritius. Cum petreceau marinarii pe pe vasul naufragiat

Rădulescu Valentin 18.08.2020, 18:27
Cum s-a produs dezastrul ecologic din Mauritius. Cum petreceau marinarii pe pe vasul naufragiat

De curând au apărut noi informații legate de dezastrul ecologic din Mauritius. Potrivit autorităților, motivul pentru care vasul s-a ciocnit este halucinant. Marinarii de la bordul navei se aflau la o… petrecere.

Din ce cauză s-a produs dezastrul din Mauritius?

O navă deținută de o companie japoneză s-a ciocnit în data de 25 iulie de un recif de corali, din apropierea rezervației Blue Bay Marine Park. Aceasta a eșuat în apropiere de coasta insulei Mauritius, aflat în Oceanul Indian. Totodată, vaporul care avea nu mai puțin de 4.000 de tone de combustibil la bord, ar fi eșuat din cauza unei petreceri, care ar fi avut loc în urma unei aniversări.

Investigatorii iau în calcul că nava ar fi mers foarte aproape de țărm pentru a putea prinde semnal Wi-Fi. Totodată, autoritățile au declarat că un bărbat pe nume Sunil Kumar Nandeshwar, în vârstă de 58 de ani, a fost acuzat de punerea în pericol a vaporului, pe motivul că la bordul navei avea loc o petrecere, informează BBC.

Cum s-a produs dezastrul ecologic din Mauritius. Cum petreceau marinarii pe pe vasul naufragiat
Sursă Foto: EPA

Ce se întâmplă cu petrolul din apă?

Locul unde vaporul s-a ciocnit de un recif de corali din estul insulei, este cunoscut pentru apele sale impecabil de curate, iar de astfel este și o atracție turistică pentru cei care doresc să facă plajă în aceste locuri. Totodată, o operațiune masivă de curățare a fost lansată pentru a opri dezastrul, iar mii de voluntari s-au alăturat acesteia.

De asemenea, directorul Fundației Mauritius Wildlife, a mărturisit că echipele au lucrat foarte bine pentru salvarea mai multor specii de plante și animale sălbatice dintr-o insulă din apropiere, care riscau să fie distruse de cantitatea mare de petrol. Totuși, localnicii își fac griji că mijloacele lor de trai vor fi afectate de această catrastofă.

„Există o mare probabilitate ca această navă să se rupă în două. În rezervoare mai sunt depozitate cel puțin 2.500 de tone de petrol”, declara atunci Sunil Dowarkasing, fost strateg pentru Greenpeace International.