Ce se întâmplă cu facturile la gaze și curent din luna septembrie. Schimbarea îi vizează pe toți românii

Andra Daoud 04.10.2022, 15:40
Ce se întâmplă cu facturile la gaze și curent din luna septembrie. Schimbarea îi vizează pe toți românii

Românii care au contract cu furnizorii de gaze și electricitate din România sunt vizați de o schimbare. Facturile pentru luna septembrie vor fi emise cu întârziere, din cauza unei modificări care îl vizează pe toți furnizorii de astfel de servicii. Întârzierea nu va afecta însă furnizarea de gaze și electricitate.

Facturile la gaze și curent pentru luna septembrie, emise mai târziu

Furnizorii de gaze și electricitate vor avea nevoie de mai mult timp pentru a-și adapta softurile de emitere a facturilor pentru luna septembrie, în urma modificării legii. Din acest motiv, facturile aferente lunii septembrie ar putea fi emise cu întârziere, explică Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE).

Practic, OUG 119/2022, care reglementează modul de emitere a facturilor, a fost emisă la data de 1 septembrie, cu aplicabilitate tot din aceeași zi. Furnizorii de gaze și curent au însă nevoie de cel puțin 30 de zile pentru a-și modifica softurile, astfel încât noile facturi să fie emise conform OUG.

„Cred că toţi furnizorii vor întâmpina probleme în implementarea noilor criterii de selecţie a beneficiarilor, de aplicare a plafonului la anumite marje de consum, ceea ce este foarte posibil să ducă, în anumite situaţii, la întârzieri. Noi am văzut legea adoptată la 1 septembrie, cu aplicabilitate la 1 septembrie. Este o chestiune pe care am spus-o de mai multe ori: avem nevoie de o perioadă de 30 de zile pentru a opera schimbările”, a explicat Dana Dărăban.

Ce se intampla cu facturile la gaze si curent din luna septembrie. Schimbarea ii vizeaza pe toti romanii
Facturile pentru luna septembrie ar putea fi emise cu intarziere

Furnizarea de gaze și energie nu va fi afectată

Modificarea legislativă influențează doar emiterea facturilor, nu și furnizarea propriu-zisă de gaze sau energie electrică, a mai precizat reprezentanta ACUE. De altfel, întârzierea la emiterea facturilor înseamnă și o întârziere la plată, motiv pentru care fiecare furnizor va încerca să se asigure că este cât mai puțin afectat.

„Fiecare furnizor va încerca să fie cât mai puţin afectat, pentru că emiterea cu întârziere a facturii înseamnă o întârziere şi pentru ei în încasări, ceea ce se adaugă la riscurile şi la problemele de acces la lichiditate ale furnizorilor”, a mai transmis reprezentanta ACUE.

Dana Dărăban are și un sfat pentru clienții casnici care primesc factura pe două sau trei luni și suma este mult prea mare. Aceștia pot cere furnizorului să plătească factura eșalonat, pentru a fi mai ușor să o achite. „Atunci când vor veni trei facturi, dacă este nevoie, furnizorii vor oferi şi eşalonare”, a completat Dărăban.

Urmăriți Impact.ro și pe