SPECIAL

Andrei Iacob, CEO Trust Motors: Autovehiculele electrice și electrificate reprezintă un procent mediu de 3% din vânzările anului 2021

Bogdan Bârliga 19.01.2022, 15:49
Andrei Iacob, CEO Trust Motors: Autovehiculele electrice și electrificate reprezintă un procent mediu de 3% din vânzările anului 2021

În ultimii doi ani, industria auto la nivel global a fost puternic afectată de pandemia de Covid-19 și de criza generată de lipsa componentelor. Și activitatea producătorilor auto și a importatorilor prezenți în România a fost puternic perturbată, dar există și companii pentru care anul 2021 a adus cifre de vânzări în creștere.

Recent, au fost publicate datele privind vânzările totale de autoturisme noi pe piața din România în anul 2021 și putem trage o serie de concluzii despre cum a fost anul trecut.

O serie de interviuri cu cei mai mari jucători de pe piața auto din România

Am demarat o serie de interviuri pe site-ul impact.ro cu cei mai mari jucători de piața auto din România pentru a afla direct de la sursă cum au gestionat problemele cauzate de criza sanitară și de cea a componentelor.

Pentru acest interviu am stat de vorbă cu Andrei Iacob, CEO-ul Trust Motors, pentru a afla cum a făcut față compania provocărilor de anul trecut și care sunt perspectivele pentru anul în curs.

Trust Motors SRL este importator în România pentru mărcile Peugeot, Citroen, DS și Opel, compania având o  expertiză de 29 de ani în vânzări și service și peste 130.0000 de vehicule vândute.

Am vrut să aflăm de la Andrei Iacob dacă este mulțumit de cifrele de vânzări înregistrate anul trecut, cât trebuie să așteptăm după ce plasăm comanda pentru o mașină nouă și ce modele noi vor fi lansate anul acesta.

Peugeot a înregistrat o creștere în vânzări de 20%, iar marca Citroen de 32%

impact.ro: Cum a fost acest an pentru Trust Motors din punct de vedere al vânzărilor?

Andrei Iacob: În opinia mea, industria auto şi-a revenit mai repede decât previziunile iniţiale după blocajul produs de pandemia de COVID-19 în 2020 în întreaga lume. Pentru noi, vânzările sunt în creştere faţă de anul trecut, iar cererea rămâne ridicată. Chiar si în contextul actual marca Peugeot a înregistrat o creștere în vânzări de 20%, iar marca Citroen de 32%. Pentru Marca Opel, recent intrata in portofoliul Trust Motors, avem perspective bune iar anul urmator eforturile noastre se for concentra pe conștientizarea noii pozitionari a marcii, promovarea noilor modele, cresterea notorietatii brandului, recâștigarea relevanței locale a mărcii și a valorilor acesteia.

Timpul de așteptare mediu pentru o mașină nouă este de 4 – 6 luni

impact.ro: Cum afectează criza de componente livrările, cât așteaptă minim/maxim un client pentru un model? Poate veni mașina mai repede dacă se renunță la anumite opțiuni ?

Andrei Iacob: Ne-am cofruntat si vom continua sa ne confruntam probabil cu multe provocări in perioada care urmează – criza componentelor şi a materiilor prime, incertitudinile generate de pandemie, investiţiile necesare pentru electrificare şi digitalizare, în contextul obiectivelor de mediu anunţate de autorităţi, şi implicaţiile fiscale ale acestor transformări.

Important este că, deși contextul a fost unul nefavorabil, cifrele arata in continuare promițător. Deși timpul de așteptare mediu este de 4 – 6 luni, în funcție de marcă și model, am identificat o modificare majora in comportamentul de prospectare si decizie pentru achiziție al clienților. Deciziile se iau mai greu si mai documentat însă clienții par ca au înțeles situația si acceptă termene de livrare mai mari.

Autovehiculele electrice și electrificate reprezintă un procent mediu de 3% din vânzarile anului 2021

impact.ro: Care este procentul de mașini full electrice și electrificate vândute în România de către Trust Motors? Vânzările se ridică la nivelul așteptărilor si preconizărilor precedente?

Andrei Iacob: Companiile active în piaţa auto, au fost afectate şi de presiunile exercitate de schimbările structurale demarate chiar înainte de pandemie – orientarea către motoare electrice, conducere autonomă, maşini conectate şi mobilitate partajată. Si din aceste motive, interesul pentru mașinile electrice și electrificate este din ce în ce mai mare.

Vânzările pentru toate cele patru mărci ce se află în portofoliul Trust Motors – Peugeot, Citroën, DS, Opel – autovehiculele electrice și electrificate reprezintă un procent mediu de 3% din vânzarile anului 2021. Cred cu tărie că în 2022 vom continua trendul ascendent doarece toate mărcile noastre au o gamă variata de modele electrice și electrificate si urmează să lansam și altele noi. Iar piața din România este în plină evoluție.

impact.ro: Ritmul de implementare a stațiilor electrice este mulțumitor din perspectiva voastră sau trebuie accelerat?

Andrei Iacob: Orice discuție despre extinderea rețelelor de stații de încărcare trebuie pusa în context.
Vânzările de mașini electrice cresc într-un ritm semnificativ de la un an la altul, interesul clienților este vizibil în creștere, deci ritmul de implementare a stațiilor electrice ar trebui să urmeze cursul vânzărilor.

impact.ro: Care sunt așteptările voastre, ca importator, pentru 2022 la nivel național? Aveți planuri de extindere a rețelei de dealeri?

Andrei Iacob: În fiecare an de când sunt ,,la volanul’’ echipei Trust Motors, indiferent de context am progresat. Suntem o echipă unită și puternică, cu rezultate vizibile.

Pentru 2022 ne propunem cresterea mărcii Opel, continuarea evoluției pe segmentul premium cu DS și creșterea segmentului de piață pentru Peugeot și Citroën.

Odată cu integrarea mărcii Opel în portofoliul Trust Motors ne-am mărit rețeaua de dealeri cu 22 de locații, atingând astfel la un numar de 85 de puncte de vânzare și servicii post-vânzare.

Noul Opel Astra electric va fi lansat în luna decembrie 2022

impact.ro: Ne puteți oferi un calendar de lansări pentru următoarele 3-4 luni?

Andrei Iacob: Anul viitor sună bine pentru noi, așadar să o luăm pe rând:

PEUGEOT:
Noul Peugeot 308 & 308 Hybrid Februarie/Martie 2022

CITROEN :
Citroen C5X & C5X Hybrid – IUNIE 2022
Citroen C5 AIRCROSS MID-LIFE – NOIEMBRIE 2022

DS:
DS 4 & DS 4 Hybrid – FEBRUARIE/MARTIE 2022
DS 9 & DS 9 Hybrid – APRILIE/MAI 2022

OPEL:
Noul Opel Grandland – FEBRUARIE 2022
Noul Opel ASTRA HB/ ST – APRILIE 2022
Noul Opel ASTRA ELECTRIC BEV – DECEMBRIE 2022

 

 

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...