Noul Peugeot 308 a intrat în producție. Cât costă modelul francez în România

Bogdan Bârliga 03.11.2021, 11:12
Noul Peugeot 308 a intrat în producție. Cât costă modelul francez în România

Noul Peugeot 308 a intrat în producție la finalul lunii septembrie în uzina deținută de companie la Mulhouse în Franța.

Primele livrări vor avea loc la sfârșitul acestui an și configuratorul este deschis inclusiv pentru piața din România.

Noul Peugeot 308 – design inovator

Modelul francez afișează noua emblemă a mărcii Peugeot, ce se află în centrul grilei și încorporează senzorul pentru sistemele de asistență la condus.

Noul 308 are o lungime de 4,36 m (+11 cm față de generația anterioară), o înălțime de 1,44m redusă cu 20 mm și un ampatament mai lung cu 55 mm până la 2,675 m. Volumul portbagajului este de 412 litri și poate ajunge la 1323 litri cu bancheta spate rabatată. Un spațiu de depozitare compartimentat de 28 litri se află sub podeaua portbagajului.

Noul Peugeot 308 a intrat în producție. Cât costă modelul francez în România

Pentru echipările GT/GT Pack, blocurile optice integrează tehnologia Matrix LED, iar blocurile optice spate dispun de tehnologia Full LED.

Tehnologie și sisteme de asistență

Planșa de bord se bazează pe o arhitectură “high-vent” ce plasează gurile de ventilație la nivelul capului pasagerilor. Instrumentarul de bord este situat la nivelul privirii și integrează un ecran digital de 10 inch. Pentru nivelul de echipare GT instrumentarul de bord va avea 3 dimensiuni. Echipările superioare dispun decomenzi virtuale “i-toggles” în totalitate configurabile ce înlocuiesc butoanele fizice pentru aerul condiționat.

Noul Peugeot 308 a intrat în producție. Cât costă modelul francez în România

Noul sistem de infotainment rulează pe un ecran de 10 inch în totalitate personalizabil și are funcția de recunoaștere vocală.

Pachetele de sisteme de asistență sunt generoase și se aproprie de modul de rulare semiautonomă. În funcție de echipări vor fi disponibile standard sau opțional mai multe funcții printre care sistemul de viteză adaptiv cu funcție Stop & Go, recunoașterea avansată a semnelor de circulație, schimbarea semi-automată a benzii de rulare la viteze cuprinse între 70 km/h – 180 km/h sau adaptarea vitezei în curbe la viteze de până la 180 km/h.

Noul Peugeot 308 – motorizări

Peugeot 308 este construit pe noua platformă modulară multi-energie EMP2 (Efficient Modular Platform), ce permite dezvoltarea unei game complete de versiuni electrificate.

Pentru intrarea în gamă este propus un motor pe benzină cu trei cilindri de 1,2 litri în două variante de putere. PureTech 110 S&S BVM6 ( 110 CP) și PureTech 130 S&S BVM6 (130 CP).  Un singur propulsor diesel de 1,5 litri poate fi comandat cu denumirea comercială de BlueHdi 130 S&S BVM6.

Pentru aceste motorizări noul 308 poate fi configurat cu transmisie manuală cu șase rapoarte și opțional se poate opta pentru o cutie automată cu opt trepte.

Sunt disponibile și 2 motorizări plug-in hybrid cu puteri cuprinse între 180 CP și 225 CP. Aceste versiuni sunt echipate cu o baterie litiu-ion de 12.4 kWh, care asigură o autonomie WLTP de 60 km.

Noul Peugeot 308 a intrat în producție. Cât costă modelul francez în România

Cât costă noul Peugeot 308 în România

Cea mai accesibilă versiune a noului Peugeot 308 pe piața de la noi este cea cu echiparea Active Pack și motorizarea de 1,2 litri și 110 CP. Prețul de pornire începe de la 19.672 de euro. Cu echiparea similară și propulsorul diesel de 1,5 litri asociat cu o cutie manuală prețul începe de la 22.599 de euro.

Peugeot 308 Hybrid 180 cu echiparea Active Pack poate fi comandat în România cu un preț de la 33.619 euro.  Pentru același sistem de propulsie și echiparea de top GT prețul urcă la 38.617 euro.

Urmăriți Impact.ro și pe
Tags: