Un brand uriaș de mobilă dispare din România. Care este explicația

Ana Anitoiu 13.10.2020, 13:11
Un brand uriaș de mobilă dispare din România. Care este explicația

Un brand uriaș de mobilă dispare de pe piața din România. În locul său va funcționa un alt retailer, care îi era concurent.

Un brand uriaș de mobilă dispare din România

Mai exact, brandul Kika, ce a deschis primul magazin din România în decembrie 2008, dispare de pe piața din țară. În locul acestuia va funcționa retailerul de mobilă austriac XXXLutz.

”Kika devine XXXLutz! Dragi clienți, magazinul nostru online se va închide începând cu data de 9.10.2020. Vă alteptăm în magazinele din Militari și Pallady. Revenim în curând și online”, scrie pe site-ul Kika.

Acest retailer, XXXLutz, este pe piața din România încă din primăvara anului 2018. Atunci, a deschis un magazin Mömax la Timișoara. Înainte, a tatonat piața timp de un deceniu. Apoi, a fost deschis un centru la Oradea.  Planul a fost să fie un concurent direct al suedezilor de la Ikea.

Un brand uriaș de mobilă dispare din România. Care este explicația
Un brand uriaș de mobilă dispare din România. Care este explicația

Care este motivul pentru care brandul Kika dispare din România

În anul 2019, XXXLutz a preluat cele două centre comerciale Kika din România. Kika are în două magazine în Capitală: unul în zona Pallady, iar celălalt în Militari.

Aceste magazine Kika au fost cumpărate împreună cu alte 20 de unități din Ungaria, Cehia și Slovacia. Tranzacția a fost semnată cu grupul Signa Holding.

Proprietarul Signa Holding, austriacul René Benko, care deține rețeaua germană de magazine Karstadt, a cumpărat lanțul Kika de la holdingul german Steinhoff.

Steinhoff este al doilea mare retailer de mobilă din lume. În România, acesta este prezent și cu magazinele Pepco. Reprezentanții Steinhoff au anunțat, la sfârșitul anului 2017, o presupusă fraudă contabilă. Ar fi fost implicați mai mulți angajați, inclusiv directorul general al holdingului, Markus Jooste, din Africa de Sud, care a demisionat.

XXX Lutz, brandul ce avea să devină un mare lanț de magazine, a fost lansat în toamna anului 1945, după cel De-Al Doilea Război Mondial. Lansarea a avut loc la doi ani după ce a apărut Ikea, cu un mic centru comercial din Austria.

În anul 1973, a început expansiunea XXXLutz. Brandul are acum peste 300 de magazine în Austria, Slovacia, Ungaria, Germania, Cehia, Slovenia, Croația, Suedia și Serbia. Brandul are aproximativ 20.800 de angajați.

De asemenea, grupul deține mărcile Möbelix, Mömax, Kranz, Neubert, Rück, Aiko, Möma, Lesnina, Emslander, Bierstorfer, Mann Mobilia, Sparkauf, Gamerdinger.

Acesta este cel de-al doilea furnizor de mobilă și bricolaj din Europa. Campion rămâne Ikea, brandul căruia vor acum să îi facă concurență și pe piața din România.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...