Rădulescu Valentin 31.08.2020, 13:14
NASA vrea să trimită submarine pe altă planetă. Am găsit o nouă lume locuibilă?

NASA are în plan să trimită un submarin pe a doua cea mai mare lună din sistemul solar. Planeta ar putea găzdui forme de viață și are suprafețe asemănătoare pământului. Dacă NASA adună toate informațiile necesare, aceasta ar putea fi noua noastră planetă pe care vom locui.

NASA e gata să trimită submarine pe Titan

Potrivit celor mai recente informații apărute, cei de la NASA ar urma să trimită un submarin către Titan, unul dintre sateliții planetei Saturn. Pe suprafața sa s-au găsit lacuri și mări de hidrocarburi, ceea ce înseamnă că ar putea fi locuibilă.

Misiunea conceptuală este aprobată și finanțată de către NASA, iar lansarea submarinului ar putea fi gata după anul 2030. Amintim că Titan este a doua cea mai mare lună din sistemul solar, iar de asemenea, este singura planetă care prezintă lichide pe suprafața sa, precum mări și lacuri de metan și etan.

„Considerăm că submarinul de pe Titan este un fel de prim pas înainte de a merge pe Europa sau Enceladus”, a spus Steven Oleson, de la centrul de Cercetare Glenn al NASA din Ohio, potrivit space.com.

Sursă Foto: NASA Glenn/NIAC

NASA va studia chimia și potențialul planetei

Unele teorii arată că Titan ar putea avea două ecosisteme. Unul este dominat de forme de viață care consumă metanul lichid, iar altul bazat pe apă, care ar putea fi asemănător cu cel de pe Terra. Totodată, NASA lucrează deja la o navă spațială proprie, fiind o dronă cu opt motoare pe nume Dragonfly, programată de lansare în 2026. Dacă totul merge conform planurilor făcute de cercetători, aceasta va ateriza pe Titan în anul 2034, iar atunci va studia chimia și potențialul de a găzdui viață.

Submarinul este următorul pas pentru studierea hidrocarburilor de pe Titan. De astfel, NASA nu a selectat ideea submarinului ca fiind o misiune oficială secundară, dar Oleson și echipa sa au obținut două runde de finanțare din programul NASA Innovative Advanced Concepts . Acesta urmărește dezvoltarea unor noi tehnologii și idei de explorare. Totodată, un submarin care ar trebui să ajungă pe Titan măsoară 6 metri în lungime și are o greutate de 1.500 kilograme. Totul pentru a găzdui echipamentul de comunicații necesar, mai susține Oleson.