Nu doar antreprenorii români sunt puși în dificultate de sistemul birocratic din România, ci și persoanele fizice care an de an sunt nevoite să treacă prin proceduri lungi și stufoase. Conturarea unei identități digitale solide pentru contribuabilii din România mai are pași importanți de făcut, în următorii ani, spune președintele Autorității pentru Digitalizarea României.
Pe fondul pandemiei globale de COVID-19, s-au mai pus câteva cărămizi la construcția unui sistem electronic local de plată, în contextul în care Ministerul Finanțelor Publice a fost constrâns să păstreze contactul cu contribuabilii şi mai ales să facă acest lucru de la distanță, prin mijloace electronice. Totuși, România mai are de parcurs etape majore în procesul de digitalizare, anunțat toamna trecută de Cabinetul lui Ludovic Orban.
Sistemul birocratic din România îi pune în dificultate pe români din mai multe motive, enumerate de Sabin Sărmaș, președintele Autorității pentru Digitalizarea României.
„Totul ar trebui să arate foarte friendly. Practic ne vom autentifica într-o platforma unică, cu user și parolă. Acolo va exista o zonă de căutare, ca în google de exemplu, care atunci când dai căutare îți afișează o listă de posibile servicii. În Olanda, știu că sistemul generează serviciile în funcție de profilul fiecărui cetățean, practic afișează cam ce-l intersează pe fiecare. Este selectat serviciul serviciul dorit, iar problema devine rezolvată”, a declarat Sabin Sărmaș la Digi 24, potrivit G4Media.