Fiecare român la avea identitate electorică în câțiva ani. Cum ne va ușura viața

Raluca Juncu 28.06.2020, 18:37
Fiecare român la avea identitate electorică în câțiva ani. Cum ne va ușura viața

Nu doar antreprenorii români sunt puși în dificultate de sistemul birocratic din România, ci și persoanele fizice care an de an sunt nevoite să treacă prin proceduri lungi și stufoase. Conturarea unei identități digitale solide pentru contribuabilii din România mai are pași importanți de făcut, în următorii ani, spune președintele Autorității pentru Digitalizarea României.

4 pași majori spre digitalizarea României

Pe fondul pandemiei globale de COVID-19, s-au mai pus câteva cărămizi la construcția unui sistem electronic local de plată, în contextul în care Ministerul Finanțelor Publice a fost constrâns să păstreze contactul cu contribuabilii şi mai ales să facă acest lucru de la distanță, prin mijloace electronice. Totuși, România mai are de parcurs etape majore în procesul de digitalizare, anunțat toamna trecută de Cabinetul lui Ludovic Orban.

Sabin Sărmaș, Președintele Autorității Naționale pentru Digitalizarea României. Foto: Facebook/ Sabin Sărmaș
Sabin Sărmaș, Președintele Autorității Naționale pentru Digitalizarea României. Foto: Facebook/ Sabin Sărmaș

Sistemul birocratic din România îi pune în dificultate pe români din mai multe motive, enumerate de Sabin Sărmaș, președintele Autorității pentru Digitalizarea României.

  • „Interoperabilitatea sistemelor informatice din România (care presupune legarea platformelor electronice, practic o interconectivitate a tuturor informațiilor de pe platformele care asigură servicii, private sau de stat)
  • Cloud-ul guvernamental (care va oferi infrastructura necesară pentru toate instituțiile care au obligația să preia și să stocheze informațiile clienților, precum și să le protejeze datele)
  • Identitatea electronică (care le va asigura cetățenilor o identitate validă, verificată, cu semnătură)
  • Punctul unic de contact (platforma unică pe care se vor putea identifica toți cetățenii cu un user și parolă, pentru a putea beneficia de orice tip de serviciu fie de stat sau privat)”.

„Totul ar trebui să arate foarte friendly. Practic ne vom autentifica într-o platforma unică, cu user și parolă. Acolo va exista o zonă de căutare, ca în google de exemplu, care atunci când dai căutare îți afișează o listă de posibile servicii. În Olanda, știu că sistemul generează serviciile în funcție de profilul fiecărui cetățean, practic afișează cam ce-l intersează pe fiecare. Este selectat serviciul serviciul dorit, iar problema devine rezolvată”, a declarat Sabin Sărmaș la Digi 24, potrivit G4Media.

Urmăriți Impact.ro și pe