FCSB, Craiova sau CFR Cluj, surclasate la sponsorizări de o echipă mică din Liga 1! De unde vin banii

Marian Cărăvan 24.04.2020, 10:34
FCSB, Craiova sau CFR Cluj, surclasate la sponsorizări de o echipă mică din Liga 1! De unde vin banii

Când vine vorba de sponsorizări, o echipă mică din Liga 1 le dă clasă granzilor. O analiză a veniturilor realizate în acest mod scoate la iveală detalii surprinzătoare.

FCSB, Craiova sau CFR Cluj, surclasate la sponsorizări de o echipă mică din Liga 1! De unde vin banii

Federația Română de Fotbal a impus cluburilor să prezinte raportul fiscal, iar unele dintre ele au trecut deja la treabă. Unul dintre cluburile mai nou apărute pe harta Ligii 1, Sepsi Sfântu Gheorghe, care în 2016 era încă în Liga a 3-a, și-a prezentat în această săptămână raportul fiscal pe anul 2019, iar analizarea cifrelor din acest document a scos la iveală detalii surprinzătoare. Numai din sponsorizări și publicitate, Sepsi a atras o sumă impresionantă, aproape 21 de milioane de lei, aproximativ 4,5 milioane de euro, ceea ce nu e de ici, de colo. Mai ales că vorbim de o grupare mică, nu de unul dintre brandurile primei ligi din România. La acest capitol, Sepsi le dă clasă granzilor, care nu au reușit nici pe departe să ajungă la acest nivel al veniturilor atrase din sponsorizări și publicitate. De exemplu, Universitatea Craiova, echipa cu cea mai mare medie de spectatori pe teren propriu, nu a strâns nici măcar 1,5 milioane de euro în acest mod.

Lista firmelor care sunt sponsorii lui Sepsi şi care şi-au făcut publicitate pe tricouri, pe marginea terenului sau pe panourile de la conferinţele de presă e una impresionantă. În plus, aproape toate aceste societăţi sunt ungureşti, în frunte cu OTP Bank, dar şi cu benzinăriile MOL, informează GSP.

La Sepsi vin bani din partea guvernului maghiar

Anul trecut, Sepsi a avut un total de venituri de peste 7 milioane de euro (dublu față de Dinamo), din care din vânzarea jucătorilor suma realizată este chiar modestă, undeva în jurul a 250.000 de euro. Sepsi beneficiază și de bani ce vin direct din Ungaria, care nu au legătură cu veniturile prezentate în raport.

„Acei bani veniți din partea executivului maghiar sunt pe proiecte, în infrastructură şi în Academia clubului, n-au legătură cu veniturile ce apar în acest raport, sponsorizările sau publicitatea. Infrastructură înseamnă, de exemplu, noul stadion, unde lucrările sunt în plină desfăşurare şi foarte probabil în toamna acestui an arena va fi finalizată şi inaugurată”, a declarat managerul general Cornel Șfaițer.

Veniturile realizate de Sepsi în 2019, conform raportului, sunt: 4.400.000 de euro din sponsorizări și publicitate; 2.100.000 euro din drepturi TV; 250.000 de euro din transferuri; 200.000 euro din bilete; 55.000 euro de la UEFA; 50.000 alte venituri. În total, Sepsi a beneficiat de 7.055.000 euro. La 31 decembrie 2019, clubul avea o datorie de 1 milion de euro, cea mai mică din Liga 1.

Urmăriți Impact.ro și pe