Despăgubiri în caz de inundații. Câți bani poți primi și ce trebuie să faci

Madlen Moraru 25.06.2020, 14:41
Despăgubiri în caz de inundații. Câți bani poți primi și ce trebuie să faci

Despăgubiri în caz de inundații pentru românii ale căror gospodării au fost afectate în acest mod. Sumele ce pot fi solicitate nu sunt deloc de neglijat. Mai mult, precipitațiile din ultima perioadă au însemnat și o cantitate masivă de apă acumulată. Din acest motiv, foarte multe locuințe au fost avariate sau distruse.

Despăgubiri în caz de inundații

Românii pot cere despăgubiri în caz de inundații. Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare (UNSAR) din România le vine în sprijin celor care se confruntă cu o astfel de problemă. De aceea, persoanele care au fost afectate pot cere sume importante de bani, aferente daunelor pe care le-au avut.

Despăgubiri în caz de inundații. Câți bani poți primi și ce trebuie să faci
Românii ale căror gospodării au fost afectate de inundații pot cere despăgubiri

În ultima perioadă au existat precipitații record în toată țara, de aceea și multe locuințe au întâmpinat probleme din cauza apelor. Suma asigurată de polițele obligatorii este cea de 20.000 de euro, fie de 10.000 de euro, în funcție de construcție. Cei care au o poliță facultativă de asigurare a locuinței pot să ia legătura cu reprezentantul companiei de asigurări cu care au încheiat un contract.

Câți bani poți primi și ce trebuie să faci

„Pentru a beneficia de despăgubiri pentru bunurile afectate ca urmare a inundaţiei, dacă aveţi o asigurare facultativă a locuinţei, consultaţi cu atenţie termenii contractului de asigurare pentru a verifica tipurile de bunuri pentru care puteţi fi despăgubiţi. În cazul în care aţi încheiat doar o poliţă obligatorie a locuinţei, nu şi una facultativă, bunurile dumneavoastră nu sunt acoperite de această poliţă, conform legii în vigoare”, au transmis cei de la UNSAR, printr-un comunicat, potrivit adevărul.ro.

În vederea obținerii de despăgubiri pentru inundațiu puteți anunța autorități precum Unitatea judeţeană a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, Primăria localităţii în care este situată locuința asigurată, fie cu Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă. Mai trebuie știut că printre actele necesare pentru acest demers trebuie să se regăsească avizarea daunei și documentele emise de autoritățile competente, dar și actul de identitate. Mai trebuie să prezentați și actul de proprietate al locuinţei asigurate, ce a fost avariată din pricina inundațiilor. Suma ce poate fi obținută este de până în 20.000 de euro, în funcție de tipul poliței închiate înainte de calamitatea naturală.

Urmăriți Impact.ro și pe