Dacia, în pericol. Cât de mult va avea de suferit din cauza noilor norme de poluare și ce amendă riscă

13 08. 2019, 17:51

Dacia s-ar putea număra printre producătorii auto care vor fi afectați de noile norme de poluare impuse în Uniunea Europeană din 2020. Din „copilul minune” al Renault, brandul românesc ar putea deveni o piedică însemnată dacă acesta nu va ține pasul cu strategiile cu rol de amortizare a efectelor standardelor WLTP. Deocamdată, compania de la Mioveni aplică tactica motoarelor mici, dar asta n-o s-o ajute prea mult.

Dacia trebuie să se pregătească pentru cea mai mare provocare de până acum – limitarea emisiilor poluante

Dacia are de înfruntat una dintre cele mai mari provocări de până acum

Dacia a început să devină un brand puternic datorită Renault în mai multe țări din Europa și nu numai. Prețurile sale ceva mai mici decât ale altor producători îi atrag clienții. Confortul și designul, în schimb, sunt considerate destul de spartane în afara României. Românii sunt obișnuiți cu un design mai simplist, așa că mulți nu sunt deranjați de asta, atât timp cât pot căra tot ce vor cu mașina românească.

În ciuda faptului că industria auto este extrem de profitabilă, producătorii trebuie să se confrunte cu o mulțime de provocări. Standardul de poluare Euro 6 nu va mai fi suficient de la anul, astfel că noile norme vor avea multiple efecte asupra companiilor auto.

Prevăd momentul în care îți vei dori să-ți iei o mașină electrică, oricât ar fi de scumpă, deoarece automobilele pe carburant vor avea motoare tot mai slabe, iar carburantul va fi extrem de scump.

Dacia va trebui să țină pasul cu Renault. În caz contrar…

Dacia a devenit foarte populară și în anumite state din Europa, datorită prețului mic

Analistul economic Philippe Houchois spune că Renault este un producător auto foarte bine cotat la capitolul emisii poluante, mai ales că are în gamă și un model de mașină electrică foarte ieftină (comparativ cu alte branduri). Totuși, producătorul francez s-a pregătit deja pentru impactul negativ pe care-l vor aduce WLTP.

Începând cu 2020, flotele auto vor trebui să respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon sau vor fi amendate. În scenariul realizat de Jefferies, care presupune o încetinire continuă a vânzărilor de automobile, amenzile pe care Renault le-ar putea plăti sunt de 450 de milioane de euro sau 17% din profitul estimat pentru anul viitor.

Cum ar putea Dacia să evite „falimentul” pe piața auto din Europa

În momentul de față, mașinile Renault emit mai puțin dioxid de carbon decât cele Dacia. Micșorarea capacității motorului nu este o soluție viabilă. Va avea de pierdut atât în fața WLTP, cât și a clienților, care nu vor vrea un SUV cu motor de Smart.

Fabricarea unui SUV hibrid ar putea fi un bun start spre adaptare, conform analiștilor. Străinii sunt optimiști și sunt convinși că producătorul românesc nu va ignora tendința mașinilor electrice și hibride de pe piață.

Unii analişti estimează că modelul Duster generează o marjă de operare mai mare de 10%, peste producători de automobile premium precum Mercedes-Benz şi BMW. Vânzările Dacia au urcat cu 7% anul trecut, în timp ce maşinile marca Renault au scăzut cu 5%.

În următorii ani, analiștii estimează că producătorul românesc ar urma să cheltuie în jur de 671 de milioane de euro sau 1.269 de euro pe unitate. Dar tot ei spun că aceste costuri nu vor fi resimțite de clienți. Eu, totuși, sunt sceptic, pentru că orice cost trebuie amortizat din prețul pus pe produsul final. Aproape întotdeauna clientul este cel care acoperă o parte din costurile producătorului.

Vezi și ce mașini mai preferă să cumpere românii.