Ce trebuie neapărat să ştie șoferii români atunci când schimbă cauciucurile de iarnă. Foarte puțini dintre șoferi cunosc trucurile care se fac atunci când se apropie anotimopul rece și trebuie schimbate roțile de vară cu cele de iarnă.
A cam sosit perioada în care mulți dintre șoferi fac conversia roților cu cauciucuri de vară cu cele cu anvelopele de iarnă, necesare în anotimoul rece. Mulți dintre șoferi se lasă în grija atelierelor de vulcanizare pentru această operațiune.
Există o serie de mici secrete atunci când vine vorba despre montarea anvelopelor de iarnă.
Fiecare șofer are propriile are câteva recomandări pentru aceia care schimbă roțile de vară cu cele de iarnă, însă, de cele mai multe ori, sunt cele foarte cunoscute, intrate deja în folclorul auto.
Vă prezentăm mai jos câteva trucuri pentru atunci când schimbi singur roțile de vară cu cele de iarnă.
Mulți dintre șoferi apucă roata cu o mână de sus și alta de jos la demontare. În special în cazul mașinilor cu roți mari, cum sunt SUV-urile, acest lucru poate cauza răniri dacă roata va cădea peste mâna care este șinută jos. Corect, mâinile se poziționează ca și la volan, la orele 9 și 3. Dacă este nevoie de forță mai mare pentru a face roata să pice se aplică o lovitură mică cu piciorul.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Puțini dintre șoferi intuiesc asta și cei mai mulți montează roțile mai bune pe față. Stabilitatea mașinii la viraje este mai importantă decât tracțiunea, astfel că cele mai bune anvelope trebuie montate pe roțile din spate. Altfel, șoferul are șanse mari să ajungă în șanț la prima curbă pe carosabil alunecos sau, Doamne ferește, într-o mașină de pe contrasens. Ca să se uzeze uniform, cauciucurile trebuie mutate periodic spate-față.
Roțile neechilibrate sunt mai zgomotoase și induc vibrații în direcție și componentele trenului de rulare. În timp, mașina va avea nevoie de reparații costisitoare. Echilibrează roțile la un atelier de vulcanizare. Dacă echilibrarea nu rezolvă problema vibrațiilor, este posibil să fie din cauza caucicurilor.
Anvelopele trebuie depozitate într-un loc întunecos, uscat și rece. Ideal pentru asta ar fi un beci. Roțile complete stau cel mai bine pe orizontală, una peste cealaltă, preferabil folosind un stand special. Dacă le depozitezi pe verticală, va trebui să le rotești periodic pentru a nu se aplatiza în zona de unde intră în contact cu solul.