Criza cauzată de pandemia de coronavirus nu a adus doar vești proaste. Astfel, printr-o schemă de ajutor a Guvernului, instituțiile de presă au la dispoziție un buget de 40 de milioane de euro. În buzunarul celor mai mari posturi de televiziune și al grupurilor din care fac parte, vor intra cei mai mulți bani. Instituțiile media vor primi acești bani prin schema de ajutor, dată sub forma unei campanii de informare.
În cadrul discuțiilor dintre Guvern și reprezentații presei, televiziunile sunt cele care s-au ridicat cu cele mai multe pretenții. În timp ce site-urile au plafonat cota la cel mult 30.000 euro, posturile TV încasează în funcție de ceea ce difuzează, în limita regulilor.
Conform Paginademedia.ro, posturile de televiziune au solicitat inițial 70% din bugetul total de 40 de milioane de euro. Acest lucru ar fi însemnat 7 milioane de euro pe lună. Guvernul a propus totuși un preț de 400 de lei pentru punctul de audiență, iar posturile TV 650 de lei. În final s-a ajuns la un consens de 450 de lei.
Totodată, Guvernul a adoptat inițial 19 spoturi pe zi (dintre care șase pentru Prime-Time), televiziunile au obținut 36 de spoturi (două pentru fiecare oră, în intervalul 6-24).
Mesajele difuzate în timpul stării de urgență de către grupurile de presă au fost distribuite gratuit. Abia începând cu data de 15 mai, intră în vigoare campania. Conform Ordonanței de urgență, Guvernul urmează să aloce 40 de milioane de euro pentru presă, pentru următoarele patru luni (10 milioane de euro pe lună).
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Astfel, campania de informare publică va privi măsurile de prevenire și limitare a răspândirii coronavirusului. De asemenea, vor exista campanii de informare publică privind modul în care se reiau activitățile economice și sociale după încetarea stării de urgență.
Paginademedia.ro a făcut câteva estimări în privința sumelor de bani pe care le-ar putea încasa cele mai mari posturi de televiziune. Astfel, cifrele sunt calculate ținând cont de audiențele din luna aprilie.
Grupul Pro TV va beneficia de cea mai mare sumă pentru că are și cea mai mare audiență. În urma difuzării campaniei Guvernului, Pro Tv ar putea obține între 530.000 și 580.000 de euro. Cele 36 de difuzări zilnice, raportate la cele patru luni, ar putea aduce postului aproape două milioane de euro.
Având în vedere publicațiile online, stirileprotv.ro și sport.ro ar putea aduce la bugetul grupului Pro câte 30.000 euro pentru fiecare.
Suma totală pe care ar putea-o obține Grupul Pro s-ar situa între 600.000 și 650.000 de euro.
Cele mai mari posturi de televiziune ale Intact vor aduce la bugetul grupului de presă sume aproximativ la fel de mari ca în cazul Pro TV.
Conform estimărilor paginademedia.ro, Antena 1 ar încasa între 420.000 și 450.000 de euro pe lună. Și postul de știri Antena 3 ar putea câștiga în urma campaniei undeva între 130.000 și 170.000 de euro.
Site-urile observatornews.ro și antena3.ro ar putea aduce grupului Intact aproximativ 30.000 de euro pentru fiecare.