Noul Cod Rutier 2022 prevede o serie de situații și probleme medicale incompatibile cu statutul de șofer. Autoritățile au actualizat lista, iar unele categorii vizate i-ar putea lua pe mulți prin surprindere. Află care sunt bolile care îți anulează permisul de conducere și pentru ce afecțiuni este nevoie de un aviz special acordat de un medic.
Potrivit noului Cod Rutier 2022, există o serie de afecțiuni medicale pentru care nu se poate acorda permisul de conducere sau se poate anula în cazul șoferilor care au obținut actul în baza legilor anterioare.
Noile modificări au vizat în special importanța documentului oficial prin care persoanele care primesc dreptul de a conduce sunt declarate apte din punct de vedere medical, etapă considerată, până acum, mai mult o formalitate, tratată superficial în multe cazuri.
Astfel, cei care au probleme la nivelul aparatului respirator își vor putea obține sau păstra permisul doar dacă primesc aviz favorabil din partea unei unităţi sanitare autorizate, iar acest lucru este menţionat în fişa medicală. În aceeși situație sunt și cei care au montat un stimulator cardiac.
Tot de aviz medical de specialitate au nevoie și persoanele care suferă de apnee moderată în somn. Apneea este oprirea respiraţiei în timpul somnului, urmată de trezirea din lipsa oxigenului. Printre simptome se numără adormirea în timpul unor activităţi de rutină, capacitatea redusă de concentrare, iritabilitatea, somnolenţa în timpul zilei, durerile de cap dimineaţa, tulburările de memorie – factori ce pot crește riscul ca șoferul să adoarmă la volan sau să provoace accidente.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Lista completă a afecțiunilor medicale pentru care nu mai este valabil permisul auto:
Noul Cod Rutier 2022 prevede și sancțiuni mai dure pentru șoferii care încalcă legea. Obiectivul Guvernului este reducerea numărului de accidente rutiere cu 25% până în anul 2026.
„Toată siguranţa rutieră constituie o problemă gravă în România, nivelul acesteia fiind semnificativ mai mic faţă de media înregistrată în statele membre ale Uniunii Europene.
În anul 2021 s-a înregistrat o scădere a numărului accidentelor grave cu aproape 22% şi a persoanelor grav rănite cu aproape 31% comparativ cu 2020 în timp ce numărul persoanelor decedate în accidente rutiere a crescut cu 8% mai exact am ajuns la 1778 de morţi în accidente rutiere în anul 2021.
În ceea ce priveşte atât contravenţiile constatate cât şi infracţionalitatea sesizată la regimul circulaţiei pe drumurile publice se remarcă un trend ascendent îngrijorător.
Astfel comportamentul actual în trafic al unor participanţi la trafic a impus o reevaluare a cadrului legal şi noi mecanisme de sancţionare a bateriilor prin raportare la gradul de pericol social al acestora”, a anunțat ministrul.
Ministrul Lucian Bode a precizat care sunt principalele modificări, acestea vizând conducerea agresivă, nerespectarea regimului de viteză, circulaţia pe banda de urgenţă a autostrăzilor sau neacordarea de prioritate.