BMW, Qualcomm şi Arriver vor colabora pentru dezvoltarea condusului autonom. Sunt implicați în acest proiect și specialiști din România

Bogdan Bârliga 15.03.2022, 10:22
BMW, Qualcomm şi Arriver vor colabora pentru dezvoltarea condusului autonom. Sunt implicați în acest proiect și specialiști din România

BMW Group, Qualcomm Technologies şi Arriver au decis să colaboreze pentru a dezvolta în comun următoarea generaţie de sisteme de condus autonom.

Pentru acest proiect vor coopera aproximativ 1.400 de specialişti din întreaga lume și vor fi implicați inclusiv angajați din România.

Condus Automatizat Avansat de Nivel 3

Noul proiect combină actualul stack AD al BMW cu produsele Vision Perception ale Arriver şi NCAP Drive Policy pe system-on-chip al Qualcomm Technologies.

Companiile au semnat un acord pentru o cooperare strategică, care se va concentra pe dezvoltarea comună a tehnologiilor de condus autonom de ultimă generaţie, de la Programul de Evaluare a Automobilelor Noi (NCAP), Sisteme Avansate de Asistare a Condusului de Nivel 2 până la funcţionalităţi de Condus Automatizat Avansat de Nivel 3.

Codezvoltarea funcţiilor software se bazează pe actualul pachet de software BMW Automated Driving, lansat pentru prima dată cu BMW iX în 2021, care va fi extins în continuare în următoarea generaţie prin această cooperare.

Anul trecut cele trei companii au anunţat că următoarea generaţie de Sistem de Condus Autonom al BMW va fi portată pe sistem-on-chip (SoC) Snapdragon Ride Vision, inclusiv Arriver Computer Vision şi controlerele SoC de calcul ale platformei Snapdragon Ride gestionate de platforma de servicii Car-to-Cloud Snapdragon.

Pentru acest proiect lucrează și specialiști din România

Eforturile se vor concentra pe crearea unei platforme scalabile pentru condus autonom, bazată pe o arhitectură de referinţă comună, specificaţii ale setului de senzori şi cerinţe de siguranţă cu dezvoltare comună, lanţ de instrumente şi un centru de date pentru stocare, reprocesare şi simulare.

Cooperarea va face ca peste 1.400 de specialişti să lucreze împreună în locaţii din întreaga lume, inclusiv România, alături de Germania, SUA, Suedia, China şi Centrul de Testare BMW AD din Republica Cehă.

BMW Automated Driving

SUV-ul electric iX este primul model de serie al BMW Group care foloseşte sisteme de asistare a condusului dintr-un nou set de tehnologie modulară.

BMW iX are o gamă largă de funcţii de asistare standard și opțional se pot comanda Driving Assistant Professional şi Parking Assistant Plus.

Pentru acest model a fost dezvoltată o platformă de software complet nouă, asociată cu ultima generaţie de senzori şi o platformă de calcul deosebit de puternică pentru evaluarea şi prelucrarea datelor determinate despre împrejurimile automobilului.

Cinci camere video, cinci radare şi 12 senzori cu ultrasunete captează împrejurimile automobilului, iar datele lor constituie baza modelului de mediu BMW de pe platforma de calcul.

Componentele centrale ale Driving Assistant Professional sunt tempomatul activ cu control al distanţei şi asistentul de control al direcţiei şi al benzii. Asistentul de control al direcţiei şi al benzii este disponibil la viteze de până la 200 km/h.

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...