Vom avea sau nu nevoie de declarație pe propria răspundere după 15 mai? Răspunsul lui Marcel Vela

Luiza Moldovan 11.05.2020, 14:03
Vom avea sau nu nevoie de declarație pe propria răspundere după 15 mai? Răspunsul lui Marcel Vela
Ne vom mai scrie declarațiile înainte să ieșim din casă sau, pur și simplu, putem să ieșim din casă fără să mai dăm socoteală nimănui? Iată o întrebare asupra căreia, în ultimele zile, s-a venit și s-a revenit, fără, însă, ca nimeni să dea un răspuns clar: da sau nu.

Una spunem, alta ne-nțelegem

Se apropie data de 15 mai și, deocamdată, nimeni nu știe mai nimic. Starea de incertitudine planează asupra mai multor aspecte din viețile noastre. Desele ieșiri în public ale oficialilor care gestionează pandemia în România nu au fost de natură să aducă mai multe tipuri de clarificări despre cum se va desfășura, de fapt, o zi din viața noastră, fără restricțiile de circulație.
Marcel Vela nu știe sigur dacă vom avea sau nu nevoie de Declarația pe Propria Răspundere la ieșirea din casă:
“Încă nu am decis cu privire la declarație. Materialul este pus spre dezbatere și transparență de către MAI. Sunt propuneri pe un material de lucru. Nu este un document juridic final”, a declarat ministrul Afacerilor Interne pentru Antena 3.
Misterul care planează asupra Declarației pe Propria Răspundere nu a fost clarificat cu un răspuns tranșant
Misterul care planează asupra Declarației pe Propria Răspundere nu a fost clarificat cu un răspuns tranșant

Nimeni nu știe nimic, dar toată lumea vorbește

Nici despre limitările de circulație în afara localităților nu se știe prea mult. Un document urcat, în weekend, pe site-ul insp.gov.ro aduce mai multă confuzie decât clarificare în mai toate aspectele vieții de zi cu zi, de la frecventarea cabinetelor de cosmetică până la transportul în comun și frecventarea școlilor.
Protocoalele sunt greoaie, iar marea temere a specialiștilor este că nu există o bază logistică solidă, care să sprijine aplicarea acestor măsuri. Transportul în comun, de pildă, atât de problematic în marile orașe și în București, în special, este binecunoscut faptul că nu este în stare să facă față afluxului imens de călători.
Rămâne un mister cum se va putea păstra distanța socială într-o stație de așteptare cu mai mult de trei persoane și cum se va călători în autobuze păstrându-se o distanță de doi metri între călători. Și, la urma urmei, care sunt implicațiile economice ale unui asemenea tip de transport.
Urmăriți Impact.ro și pe