Proiectul unui aeroport internațional în sudul Bucureștiului, a fost un vis mai vechi. Acum acesta ar putea prinde contur în urma unui parteneriat încheiat între Sectorul 4 și Consiliul Județean Giurgiu. În următoarea lună vor debuta studiile de prefezabilitate și fezabilitate, spun autoritățile locale.
Cele două părți spun că au ”bătut în cuie cel mai nou proiect de infrastructură pentru sudul Capitalei”. Prin acest proiect se urmărește că în acest fel vor să reducă decalajul major de dezvoltare între nordul și sudul orașului.
Primăria sectorului 4 susține că viitorul aeroport ar trebui să fie mai mare decât cel din Brașov, întrucât deserveşte un număr mai mare de judeţe, cu o populaţie evident mai mare. De aceea ar trebui să aibă mai multe terminale de pasageri, dar și de cargo.
Numai că, pentru realizarea acestui ambițios proiect, atât Primăria Sectorului 4 cât și Consiliul Județean Giurgiu, trebuie să atragă investitori, un lucru nu tocmai ușor.
Tema construirii unui Aeroport Sud-București a apărut pe hârtie undeva prin anul 2008, atunci când premierul de la momentul respectiv, Călin Constantin Anton Popescu Tăriceanu, a emis o Hotărâre de Guvern prin care se puneau bazele investiției. Aeroportul urmă să fie construit în zona localității giurgiuvene Adunații-Copăceni, situată la granița cu județul Ilfov și destul de aproape de Capitală.
În 2012, Nelu Iordache anunță că își va face singur un aeroport în Adunații Copăceni, investind 200 de milioane de euro într-o construcție cu o singură pistă de decolare-aterizare ce ar asigura un maxim de 10 mișcări de avioane pe ora. Blue Air urmă să își mute operațiunile în Giurgiu, potrivit G4Media.ro.
În 2018, guvernul condus de Viorica Dăncilă anunță mai multe proiecte de interes național, de la spitale regionale și amenajarea unor râuri pentru navigație și până la un… aeroport în sudul Bucureștiului. În noul proiect, aeroportul urmă să ocupe 600 de hectare, să aibă două terminale și un trafic maxim de 30 de milioane de pasageri anual. Nu s-au dat însă alte detalii și se părea că și acest proiect a murit până în septembrie 2019, când ministrul Bădălău a reluat această tema,