Test Drive

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Bogdan Bârliga 26.08.2022, 13:41

Deși foarte mulți producători auto oferă SUV-uri cu tracțiune integrală pe segmentul off-road sunt foarte puține modele capabile cu adevărat de performanțe superioare.

Toyota Land Cruiser se numără printre acestea și pe parcursul anilor modelul nipon a reușit chiar să devină un 4×4 de referință în industria auto.

Modelul testat: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D Luxury 6A/T AVS Black 7 Locuri

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Începem cu lucrurile simple și analizăm denumirea comercială regăsită în listele dealerilor din România pentru acest model: Toyota Land Cruiser 150 este echipată cu propulsorul diesel de 2,8 litri și în cazul de față echiparea este Luxury asociată cu o cutie automată (6A/T) plus opțiunea a două locuri suplimentare în portbagaj.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Și oricum la Toyota lucrurile sunt foarte simple când e vorba de configurarea unui model pentru că este disponibilă o singură motorizare și doar trei echipări.

Ce trebuie să știm despre motor

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Land Cruiser 150 are sub capotă un agregat diesel de 2,8 litri cu o putere de 204 CP livrați la 3.400 rpm și un cuplu maxim de 500 Nm disponibil între 1.600 și 2.400 rpm.

Resursele de putere sunt transferate spre sistemul 4×4 prin intermediul unei cutii automate cu șase trepte. La capitolul date dinamice Toyota Land Cruiser poate accelera de la 0 la 100 km/h în 9,9 secunde și poate atinge o viteză maximă de 175 km/h.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Modelul off-road nipon are o masă proprie de minim 2.140 de kilograme și conform datelor oficiale ar trebui să aibă un consum mediu în regim mixt conform standardului WLTP de 9,6 litri.

Cum se conduce această mașină impozantă în condiții normale

Toyota Land Cruiser 150 are o lungime de 4.840 mm, o lățime de 1.885 mm, o înălțime de 1.845 mm și un ampatament de 2.790 mm.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Dacă analizăm cu atenție aceste dimensiuni realizăm că vorbim de un vehicul masiv și din acest motiv putem să eliminăm din start pretențiile sportive.

Evident că Land Cruiser nu fost construit să doboare recorduri de viteză, dar mai ales la noi o parte dintre șoferi vor să știe „cum stă” în curbe.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Poziția la volan este foarte înaltă și ai parte o vizibilitate foarte bună cam în orice direcție, iar acest aspect ar putea fi un avantaj pentru cumpărătorul unui SUV.

Pe de altă parte pentru că vorbim de o mașină cu o greutate de peste 2 tone și o lungime de aproape cinci metri trebuie să acordăm o atenție sporită atunci când rulăm pe străduțele din cartiere sau pe drumuri forestiere înguste.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Pe autostradă Toyota Land Cruiser 150 rulează fără probleme cu viteza maximă legală și dacă motorul este menținut pe o plajă de turații constantă nu își face foarte mult simțită prezența în habitaclu.

La accelerații mai violente chiar și cutia de viteze are nevoie de timp pentru reacție și în acest caz motorul diesel începe să devină ceva mai zgomotos.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Pe drumurile virajate nu prea e indicat să intrăm cu o viteză prea mare într-o curbă pentru că apare ruliul cauzat de reglarea suspensiei și masa mașinii.

Există două moduri de setare Sport ce pot modifica comportamentul motorului, însă cred că ar putea fi folosite în principal pe autostradă sau pe drumurile expres atunci când e nevoie de depășiri rapide.

Un model legendar în off-road

Am ajuns la partea cea mai importantă când vine vorba de Toyota Land Cruiser: modelul nipon este un 4×4 redutabil pe segmentul off-road și dispune de o caroserie cu sașiu separat.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Practic jumătate din consola centrală este dedicată setărilor necesare pentru rularea pe cele mai dificile tipuri de teren ce pot fi întâlnite.

Land Cruiser poate trecede prin vaduri de până la 700 mm, are un unghi de atac de 31 grade, un unghi de degajare de 25 grade și poate urca o rampă cu o înclinare de 42 de grade.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D
Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Garda la sol de 215 mm poate fi mărită prin intermediul suspensiei variabile adaptive și mașina este dotată cu un sistem de camere amplasate inclusiv sub caroserie ca să vezi obstacolele.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Recomand ca înainte de a încerca o abordare mai îndrăzneață în teren accident să fie studiat cu atenție manualul pentru condus off-road pus la dispoziție de cei de la Toyota.

Printre dotările esențiale ale modelului se numără diferențialul spate blocabil Torsen LSD cu activare automată, sistemul off-road Multi Terrain Select ( cu selectie moduri: Rock Rock Dirt/ Mogul Loose rock Mud Sand) și sistemul Crawl Control.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Funcția Crawl Control menține o viteză redusă și constantă atunci când ne deplasăm în teren accidentat, iar șoferul se poate concentra doar pe direcția mașinii, fără a trebui să controleze accelerația și frânele.

Ideal ar fi să montăm jante ceva mai mici ( mașina de test era echipată cu unele de 19 inch) și pneuri special dezvoltate pentru off-road.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Evident dacă folosim acest Land Cruiser doar pentru urcarea unui drum forestier până la o cabană pentru week-end nu e cazul să ne facem griji pentru jante, anvelope sau detalii tehnice foarte complicate pentru că setările de bază sunt suficiente.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Pe lângă capacitățile foarte bune în off-road Toyota Land Cruiser plusează și prin capacitatea de tractare ce ajunge până la 3 tone.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Am folosit vehiculul pe un traseu ce a inclus drumuri naționale, autostradă și câteva secțiuni ceva mai dificile pe teren accident, dar fără să forțăm nota și consumul mediu mixt a fost de 10,5 litri.

Ambianță premium la bord

Materialele folosite pentru interior sunt de bună calitate și lista dotările mai ales în cazul versiuni superioare testate este una foarte lungă.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Pe de altă parte așa cum spuneam și mai sus Toyota oferă doar trei echipări pentru Land Cruiser și o listă de opționale foarte scurtă față de concurenții germani spre exemplu din segmentul premium unde ai nevoie de mult timp să poți configura o mașină.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Din fericire ecranele tactile încă nu au fost introduse de compania niponă pe acest model ( doar sistemul de infotainment este cu touch) și avem la dispoziție modul clasic de acționare al comenzilor.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Poate unii și-ar fi dorit și o infuzie de tehnologie din noul val, însă dacă te afli cu mașina într-o zonă plină de noroi și trebuie să folosești comenzile lucrurile s-ar complica puțin în cazul unei abordări ce presupune utilizarea unor ecrane tactile.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

În mijlocul consolei centrale avem sistemul multimedia Toyota Touch 2 cu sistem de navigație și la capitolul sunet modelul de test era echipat cu un sistem audio JBL cu 14 boxe. Și pasagerii din spate se pot bucura de propiul lor ecran cu dimensiunea de 9 inch acționat prin intermediul unei telecomenzi.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Tapițeria este o combinație din piele cu elemente textile, scaunele din față dispun de încălzire/ventilație și sunt dotate cu funcția de memorare.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

 

 

Și al doilea rând de locuri este cu încălzire, iar bancheta spate din rândul 3 este  fracționabilă 50:50 cu pliere electrică.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Al treilea rând de scaune poate fi folosit pe distanțe scurte și în acest caz spațiul disponibil pentru bagaje se reduce de la 640 de litri la 120 de litri.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Accesul în portbagaj unde se află și o priză AC220V se face prin deschiderea ușii în lateral ( luneta se poate deschide independent), iar pe partea interioară acesteia se află câteva spații de depozitare.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Dotările de siguranță includ sistemul de siguranta Pre Impact ( cu detectarea pietonilor pe timp de noapte/detectarea bicicliștilor pe timp de zi, sistem de avertizare la părăsirea benzii cu controlul direcției, sistem de asistență pentru marcaje rutiere sau sistem de comutare automată intre faza lungă și faza scurtă.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Modelul de test era echipat și cu sistemul Cruise Control Adaptiv Inteligent și pentru parcare șoferul are la dispoziție sistemul de asistență la parcare cu vedere panoramică Panoramic View Monitor cu patru camere.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

Cât costă Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D în România

Compania niponă are probabil cel mai simplu mod de configurare al unei mașini noi: așa cum spuneam pentru Toyota Land Cruiser sunt disponibile doar trei echipări.

Versiunea de bază cu echiparea Active are un preț de 60.130 de euro, iar modelul testat de noi Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D cu echiparea Luxury 6A/T AVS Black 7 Locuri costă în România 76.260 de euro.

Test drive: Toyota Land Cruiser 150 2.8 D 4D

La acest preț se poate adăuga costul pentru alegerea unei nuanțe de vopsea metalizată și pentru o astfel de opțiune se achită suplimentar între 615 și 920 de euro.

Fotografiile din acest material au fost realizate de Bogdan Paraschiv.

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...