Țara care nu poate să-și onoreze comenzile pentru că nu are suficiente containere. Ce s-a întâmplat cu ele

Stan Filon 09.01.2021, 10:46
Țara care nu poate să-și onoreze comenzile pentru că nu are suficiente containere. Ce s-a întâmplat cu ele

Economia Chinei este pe val, iar acest lucru se poate vedea acolo unde nu se aștepta nimeni! Chinezii exportă atât de mult, încât efectiv nu mai au containere în care să depoziteze marfa care urmează să plece pe cale maritimă în toată lumea. Aceasta este noua criză din China!

Exportul din China a explodat! Chinezii nu mai au contanere maritime în care să-și exporte mărfurile

Despre această nouă criză economică destul de gravă a scris publicația Bloomberg. Autoritățile din China susțin chiar că lipsa containerelor, dar și a mijloacelor de transport maritim, va duce la creșteri de prețuri privind transportul de mărfuri.

Din luna iulie a anului trecut, exporturile din China au tot crescut, pe fonudul achizițiilor specifice pandemiei de coronavirus. A explodat exportul de măşti de protecție, dar şi de echipamente pentru munca de acasă, inclusiv computere. Toate aceste mărfuri au nevoie de containere, în care să fie livrate.

Chinezii nu mai au contanere maritime in care sa-si exporte marfurile
Chinezii nu mai au contanere maritime in care sa-si exporte marfurile

Cresc prețurile legate de shipping

Serena Zhou, analist la Mizuho Financial Group Inc. în Hong Kong a spus că exporturile vor fi afectate din această cauză. „Majorarea preţurilor pentru livrările externe ale Chinei, din cauza lipsei de capacităţi de shipping, va afecta creşterea exporturilor chineze, în pofida unei cereri externe solide stimulată de sezonul sărbătorilor şi închiderii uzinelor din Europa”, susţine Serena Zhou.

Analistul avertizează asupra crizei de containere maritime care ar putea să se agraveze pe măsură ce exportatorii vor căuta să îşi prioritizeze livrările înaintea Anului nou lunar chinezesc, care începe în februarie.

Criza containerelor maritime se face resimțită deja în întreaga Asie. Un raport publicat la mijlocul lunii decembrie de Agenţia de promovare a comerţului din Japonia menţionează creşterea costurilor cu shipping-ul şi lipsa de containere în Asia de Sud-Est şi India.

Cea mai mare companie sud-coreeană de shipping, HMM Co., a estimat joi că lipsa de containere şi spaţii pe nave ar putea continua chiar și în primele șase luni ale anului 2021. Compania a fost nevoită să suplimenteze numărul de nave spre SUA, dar și spre Europa.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...