Sorin Câmpeanu spune că sunt materii nefolositoare: „Am reuşit să fac câte ceva în viaţă şi fără geometrie vectorială”

Gabriela del Pupo 15.02.2022, 09:42
Sorin Câmpeanu spune că sunt materii nefolositoare: „Am reuşit să fac câte ceva în viaţă şi fără geometrie vectorială”

Clase mult prea aglomerate, materii inutile, note prea mari. Acestea sunt principalele probleme identificate de ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, în ceea ce privește sistemul de învățământ românesc. Acesta spune că nu toți elevii ar trebui să parcurgă aceeași materie dar că înțelege profesorii care țin la curicula pe care o predau de ani de zile.

„S-ar putea să mai existe şi alţi tineri care să reuşească să facă câte ceva în viaţă, mult sau puţin, fără geometrie vectorială”

Sorin Câmpeanu a vorbit despre neajunsurile sistemului de învățământ și a identificat ca principală problemă rezistența la schimbare. Timpul alocat anumitor materii ar trebui regândit în funcție de necesitatea de a studia acea materie pentru elev. Ministrul Educației a dat exemplul geometriei vectoriale pe care a studiat-o în liceu și care, spune acesta, nu i-a fost folositoare ulterior în viață.

Rezistenţa la schimbare. Nici măcar nu pot fi acuzaţi profesorii care predau o anumită disciplină că îşi iubesc atât de tare disciplina aceea încât nu au vrut să renunțe la nimic, nici din numărul de ore, nici din materia predată. Am ajuns să facem geometrie vectorială pentru toţi copiii. Eu nu cred că e necesar pentru toţi copiii geometria vectorială, de exemplu. Nu cred! Se pot supăra pe mine colegii de matematică, profesorii de matematică. Eu sunt totuşi absolvent de matematică – fizică, treapta I, treapta a II-a la Sfântul Sava şi m-am descurcat fără geometrie vectorială. Adică am reuşit să fac câte ceva în viaţă şi fără geometrie vectorială. S-ar putea să mai existe şi alţi tineri care să reuşească să facă câte ceva în viaţă, mult sau puţin, fără geometrie vectorială”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Digi.24.

Ce surpriza ii asteapta pe elevi la intoarcerea la scoala

„Într-unul sau doi ani, o să avem sută la sută elevi cu note maxime și atât”

Una dintre problemele care au fost rezolvate este cea a numărului mare de elevi în clase însă trebuie soluționată și problema materiei prea stufoase, mai crede Câmpeanu. Până în acest moment schimbările făcute nu au avut efectul scontat și se lucrează la un plan pentru schimbarea planului cadru din 2023.

Clasele prea mari au început să fie rezolvate, ba chiar au creat nemulţumiri mari şi foarte mari, din cauza limitării numărului de elevi din clasă. (…) Supraîncărcarea programelor este un element extrem de important. Trebuie schimbat ceva pe acest palier. Schimbarea se cheamă planuri cadru noi, începând cu anul 2023, pentru liceu, ocazie cu care vor trebui revizuite şi planurile cadru pentru gimnaziu, care au avut șansa să demonstreze într-un ciclu ce progres au reuşit să genereze. Şi din păcate nu au reuşit să genereze un progres. Schimbările au fost mai degrabă de formă”, a declarat Sorin Câmpeanu.

Ministrul avertizează asupra criteriilor de evaluare din ultima perioadă. După ce a ridicat ștacheta pentru acordarea burselor la 09.50, acum ministrul spune că, dacă elevii nu vor fi evaluați mai drastic, în câțiva ani toți vor avea note maxime.

”Evaluările și-au pierdut foarte mult din relevanţă. Dacă anul trecut, 53 la sută dintre elevi aveau peste media 8,50, am cules date la finalul primului semestru şi nu mai sunt 53 la sută elevi de top, după note, peste 8,50, sunt 60 la sută. În ritmul ăsta unde o să ajungem? Dacă se păstrează acest trend, înseamnă că într-unul sau doi ani, o să avem sută la sută elevi cu note maxime şi atât, a declarat Sorin Câmpeanu.

Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriela del Pupo
Pentru Gabriela del Pupo presa nu a fost prima alegere. Absolventă a Universității "Babeș-Bolyai" din Cluj, a lucrat mai bine de 10 ani în domeniul artelor spectacolului. Pasiunea pentru știri...