O magistrală de metrou din București e în pericol. Un raport o poate lăsa fără bani

Anca Manolica 05.09.2022, 13:33
O magistrală de metrou din București e în pericol. Un raport o poate lăsa fără bani

Un raport al Corpului de control din Ministerul Transporturilor arată că Metrorex se află în mare pericol de a pierde finanțarea din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Cifra se ridică la circa 300 de milioane de euro. Despre ce magistrală de metrou din București este vorba.

O magistrală de metrou din București e în pericol

Echipa de control din cadrul Ministerului Transporturilor a ajuns la concluzia că „va fi practic imposibil ca Metrorex SA să respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor/țintelor programului de finanțare” pentru magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord – Filaret, se arată în raportul Corpului de Control.

Asta înseamnă că nu va fi posibil ca în trimestrul 4 al anului acesta să se semneze contractele pentru 50% din lucrări, prin derularea unor licitaţii şi prin obţinerea autorizaţiilor necesare, se mai arată în document.

Corpul de Control trimis de ministrul Sorin Grindeanu la societatea de transport public a mai constatat că trebuie să fie actualizat Studiul de Fezabilitate „în vederea punerii în aplicare a finanțării din PNRR pentru construcția Magistralei M4”. Iar pentru asta, Metrorex va trebui să aloce fonduri suplimentare din bugetul propriu.

Magistrala M4 este în pericol
Magistrala M4 este în pericol

Din ce cauză a fost ratată ținta din PNRR

Corpul de control susține că este vorba despre reorganizarea Metrorex din 2018, care a dus la includerea Serviciului Tehnic în cadrul Direcției de Investiții. Acțiunea a fost făcută în mandatul fostului ministru Răzvan Cuc (PSD).

De asemenea, raportul indică faptul că întreaga activitate de investiții din compania Metrorex este puternic afectată de lipsa personalului provocată de reorganizare, ceea ce pune în pericol și proiectul Magistralei 4 de metrou din Capitală

„Din informațiile și documentele puse la dispoziția echipei de control a rezultat faptul că activitatea de investiții este afectată atât de lipsa de personal, cât și se activitățile tehnice care nu contribuie la accelerarea realizării proiectelor, ci reprezintă doar o suplimentare a atribuțiilor Direcției Tehnice și Investiții.

Astfel, au apărut dificultăți în ceea ce privește cerințele impuse de pregătirea și derularea investițiilor, raportat la numărul și încarcarea personalului cu atribuții efective în domeniul investițiilor”, mai scrie în raportul citat.

Practic, raportul de control evidențiază faptul că doar 29 de persoane din cadrul companiei de transport se ocupă de toate proiectele de investiții.

Urmăriți Impact.ro și pe
Anca Manolica
Nume: Anca MANOLICĂ Studii: Marketing și Comunicare în Afaceri, ASE București Experiență profesională: Mi-am început activitatea profesională în marketing și comunicare în sport...