Lidl închide o activitate importantă în România. Se încheie un capitol pentru compania ce are unul dintre supermarketurile preferate ale cumpărătorilor din toată țara. Ce se va întâmpla, începând cu data de 1 martie.
După ani buni de la intrarea pe piață, Lidl închide o activitate importantă în România. Începând din data de 1 martie 2021, Lidl Tour, magazinul online de vacanțe al companiei germane Lidl, își va încheia serviciile oferite românilor. Decizia a fost luată din pricina efectelor pe care le-au avut restricțiile impuse de autorități în contextul pandemiei de Covid-19 asupra industriei.
„Începând cu 1 martie 2021, ca urmare a contextului global actual nefavorabil călătoriilor, Lidl Tour îşi va înceta activitatea în România”, au anunțat reprezentanţii companiei, citați de Ziarul Financiar.
Lidl a intrat pe piața românească de turism în anul 2016, odată cu deschiderea magazinului online de vacanțe Lidl Tour. În doar trei ani de la lansare, numărul clienților de la noi din țară ajunsese la 25.000. Din acel moment, compania germană nu a mai publicat cifre, iar acum a venit cu anunțul încetării activității pe fondul impactului avut de pandemie. Clienții care au cumpărat pachete de servicii prin Lidl Tour, valabile după data de 1 martie, se vor putea bucura în continuare de ele, potrivit contractelor încheiate.
„Toţi cei care au achiziţionat servicii prin Lidl Tour valabile după 1 martie se vor putea bucura în continuare de acestea, conform contractelor individuale încheiate cu partenerii noştri. Mai mult, partenerii depun eforturi pentru a le oferi turiştilor condiţii sigure de călătorie”, au transmis reprezentanţii companiei.
Printre pachetele de călătorie din catalogul Lidl Tour se numărau excursii în România, dar și în străinătate, de la croaziere la safari în Africa sau sejururi în Maldive. Pentru ofertele postate pe site-ul Lidl Tour și în catalogul lunar, compania germană colabora cu mai multe agenții de turism ce stabileau pachetele. Printre acestea se numără Karpaten, Accent Travel şi Free Spirit. Acestea construiau pentru Lidl pachete speciale, pe care lanţul german le vinde apoi.
„După data de 1 martie, clienţii Lidl Tour care vor avea nevoie de informaţii suplimentare vor putea lua în continuare legătura cu partenerul de turism care le organizează călătoria”, au mai spus reprezentanţii companiei.
În acest moment, Lidl are, în România, aproape 300 de magazine și în jur de 9.000 de angajați. Tot de a 1 martie, salariații lanțului de supermarketuri au motiv de bucurie. Mai exact, retailerul german Lidl a decis să crească salariile angajaților, de la data de 1 martie, astfel încât cel mai mic venit brut al unui vânzător va ajunge la peste 4.400 de lei, respectiv 2.700 de lei net, sumă ce include salariul, tichetele de masă, primele anuale de Paşte şi de Crăciun, precum şi alte tipuri de bonusuri şi sporuri, potrivit aceeiași surse. O parte dintre angajații companiei au avut o surpriză plăcută și în luna ianuarie a acestui an, după ce au aflat că se vor oferi bani unora dintre lucrătorii care se vaccinează. Anunțul a fost valabil, însă, doar pentru persoanele care lucrează în magazine din Statele Unite ale Americii.