La ce se va folosi uleiul de gătit, din 2023. E un moment istoric, ajută foarte mulți oameni

Iancu Andreea 14.05.2022, 18:36
La ce se va folosi uleiul de gătit, din 2023. E un moment istoric, ajută foarte mulți oameni

Omenirea încearcă să descopere noi modalități prin care să reducă emisiile de carbon, motiv pentru care specialiștii au decis să ia în calcul un produs care se regăsește chiar în casele noastre și care ar putea să devină o alternativă la varianta actuală care poluează mai mult. Uleiul de gătit ar putea să fie folositor nu doar în bucătărie, începând cu 2023, momentul istoric fiind anunțat recent de către autorități.

Uleiul de gătit, folosit din 2023 într-o industrie diferită de cea alimentară

Oamenii de știință au descoperit o alternativă nouă la una dintre cele mai importante activități umane. În încercarea de a descoperi surse de combustibil care să nu polueze, specialiștii au apelat la uleiul de gătit, care ar putea să fie utilizat din 2023 într-o cu totul altă formulă decât cea cu care ne-am obișnuit. Astfel, acesta ar urma să fie integrat într-un amestec ce va înlocui kerosenul, combustibilul utilizat în prezent de avioane.

Anunțul a fost făcut de Marea Britanie, care a stabilit deja când va avea loc primul zbor transatlantic cu emisii zero, folosind noul tip de combustibil. Acesta urmează să fie programat pentru anul viitor, când cursa demonstrativă va avea drept punct central o aeronavă alimentată cu combustibil 100% sustenabil. Noua metodă implică zero emisii de carbon, datorită alimentării cu un amestec ecologic. Secretarul pentru Transport, Grant Shapps, a transmis vestea în timpul unei vizite recente în SUA potrivit news.sky.com.

La ce va fi folosit uleiul de gătit din 2023
Avioanele ar putea să funcționeze pe bază de combustibil sustenabil după 2023

Primul zbor transatlantic cu emisii zero

O cursă demonstrativă urmează să fie inaugurată anul viitor, spun autoritățile britanice, după ce specialiștii au început să dezvolte un nou tip de combustibil pentru aviație. Acesta, combinat cu eliminarea gazelor cu efect de seră, ar duce la un zbor sustenabil, prietenos cu mediul. Evenimentul ar urma să reprezinte o premieră mondială.

„Va demonstra rolul vital pe care combustibilul îl poate juca în decarbonizarea aviației, în conformitate cu obiectivele noastre ambițioase de a ajunge la emisii zero. Aceasta nu este doar o veste grozavă pentru mediu, este o veste grozavă pentru pasagerii care vor putea ajunge la New York fără emisii de gaze cu efect de seră dăunătoare. Este esențial să plasăm sustenabilitatea în centrul redresării industriei aviatice post-pandemie și aștept cu nerăbdare să lucrez cu ei la această provocare, care va reduce impactul pe care zborurile peste Atlantic îl au asupra planetei”, a transmis Shapps.

Ce tip de combustibil va alimenta aeronava. Kerosenul va fi înlocuit cu ulei de gătit

Industria combustibilului sustenabil pentru aviație (SAF) din Marea Britanie ar urma să ducă și la crearea de noi locuri de muncă, în timp ce altele vor fi generate în urma exporturilor globale. Cifra de afaceri estimată de britanici până în 2040 ar atinge 2,3 miliarde de lire sterline. Aspectul inedit al acestei noi tehnologii se referă la ingredientele din care este realizat noul combustibil sustenabil.

Acesta va fi alcătuit din materiale reziduale precum deșeurile menajere sau uleiul de gătit uzat, ducând implicit la o economie a emisiilor de gaze cu efect de seră de peste 70%, față ce combustibilul convențional pe care îl folosesc în prezent avioanele, dacă este înlocuit complet kerosenul. Astfel, eliminarea gazelor cu efect de seră și utilizarea combustibilului sustenabil va genera emisii zero.

Tehnic însă vorbind, specificațiile actuale ale combustibilului pentru avioane nu permit avioanelor să folosească 100% SAF, fiind necesare măsuri suplimentare de decarbonizare. Testele și aprobarea SAF ar urma să fie accelerate în perioada următoare, spun britanicii, care își doresc deblocarea potențialului de decarbonizare a acestei tehnologii.

Urmăriți Impact.ro și pe
Iancu Andreea
Redactor online din 2013 și absolventă a UNIBUC, Facultatea de Litere, Specializarea Studii Europene. De asemenea, absolventă a cursurilor de Master din cadrul SNSPA, Facultatea de Comunicare și...