Escrocheria LIDL, modul prin care mulţi clienţi sunt păcăliţi. Ce informaţii să nu dai nimănui

Andra Daoud 08.03.2022, 13:05
Escrocheria LIDL, modul prin care mulţi clienţi sunt păcăliţi. Ce informaţii să nu dai nimănui

Escrocheriile de tip scam se înmulțesc pe zi ce trece și, din păcate, tot mai mulți oameni le cad în plasă. O astfel de escrocherie circulă pe internet în această perioadă și se folosește de imaginea magazinului Lidl. Reprezentanții retailerului au atras atenția clienților că ei nu desfășoară o asemenea campanie și le-au transmis să nu cadă în plasa hackerilor.

Escrocheria Lidl, modul prin care mulţi clienţi sunt păcăliţi

Ziua Femeii este prilej de pus la cale escrocherii pentru infractorii cibernetici. O campanie mincinoasă, derulată în numele magazinului Lidl, circulă zilele acestea pe internet. Sub pretextul unui câștig imediat, utilizatorilor li se cer datele personale. Atât Lidl, cât și autoritățile, atrag atenția că este vorba despre o înșelătorie și că oamenii nu ar trebui să acceseze link-urile din aceste mesaje sau să își dea datele personale cerute de infractori.

Infractorii cibernetici au început, deja, să-şi promoveze capcanele promoţionale pentru Ziua Femeii. Ultima schemă de fraudare foloseşte abuziv identitatea vizuală Lidl Romania. Compania a oferit deja un avertisment către propriii clienţi, pe canalele oficiale de comunicare.

Sub pretextul posibilităţii de a câştiga un premiu de 2.000 RON după completarea unui chestionar, utilizatori din România primesc în aceste zile (pe social media sau aplicaţii de mesagerie) mesaje cu link-uri către site-uri de phishing.

Echipa Directoratului a primit notificări cu privire la existenţa unor astfel de tentative de la utilizatori care au realizat că este vorba despre o păcăleală şi a luat imediat măsurile necesare închiderii lor. Cu toate acestea, atacatorii pun în funcţiune noi site-uri care găzduiesc astfel de iniţiative frauduloase aproape zilnic”, scriu reprezentanţii Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC).

Ce au transmis reprezentanții Lidl

Cei de la Lidl au postat pe Facebook un mesaj de avertizare pentru clienți și au transmis că retailerul nu desfășoară o asemenea campanie și că toate concursurile organizade de către Lidl pot fi accesate doar pe paginile lor oficiale: contul de Facebook, cel de Instagram, www.lidl.ro și www.surprize.lidl.ro.

Escrocheria LIDL, modul prin care mulţi clienţi sunt păcăliţi. Ce informaţii să nu dai nimănui
Escrocheria derulată în numele magazinului Lidl

Campaniile de tip phishing conțin un link pe care, sub diverse pretexte și promisiuni, utilizatorul este invitat să îl acceseze. Odată accesat linkul, utilizatorul este direcționat către o pagină unde trebuie să își completeze datele personale, printre care și informații despre contul bancar. Specialiștii atrag atenția că, dacă faceți acest lucru, vă puteți trezi fără bani în cont.

Așadar, nu accesați linkurile dubioase sau dacă o faceți, închideți-le imediat și nu completați datele personale sau datele cardului. De asemenea, dacă primiți un mesaj care conține o ofertă prea bună ca să fie adevărată, trebuie să vă gândiți de două ori dacă oferta este reală sau nu.

Urmăriți Impact.ro și pe