EXCLUSIV

Călătorii mai scumpe, tramvaie fără aer condiționat, șine distruse. Sindicalist: Tramvaiele deraiază des. EXCLUSIV

Adriana Olaru 04.08.2021, 11:40
Călătorii mai scumpe, tramvaie fără aer condiționat, șine distruse. Sindicalist: Tramvaiele deraiază des. EXCLUSIV

Transportul public din Capitală nu este nici pe departe ce ne-am dori să vedem, cel puțin în această perioadă când temperaturile sunt extrem de ridicate. Călătorii se plâng că nu au aer condiționat, că deseori trebuie să stea înghesuiți și, mai grav, sindicaliștii trag un semnal de alarmă și spun că șinele de tramvai nu sunt deloc într-o stare bună și în orice clipă s-ar putea produce o adevărată tragedie.

Călătorii mai scumpe, tramvaie fără aer condiționat, șine distruse

În București sunt în jur de 130 de kilometri de șine de tramvai și, din acest total, 26 de kilometri nu au mai fost înlocuiți de aproape 20 de ani. În zilele cu temperaturi canicule, ca în această perioadă, calea de rulare a tramvaielor se dilată și pot apărea incidente. Mai grav, spun sindicaliștii, este faptul că în unele părți din Capitală șinele sunt extrem de uzate și vatmanii trebuie să circule cu mare grijă ca nu cumva călătorii să fie afectați.

”Bulevardul Chișinău, Bulevardul Basarabia, Calea Călărașilor, Calea Nerva Traian, aici sunt cele mai mari probleme la calea de rulare. Pe Nerva Traian, de altfel, a avut loc și acel incident acum câteva săptămâni. Șinele sunt uzate, iar manipulanții trebuie să circule cu mare atenție. Spre exemplu, pe Bulevardul Basarabia sunt deraieri foarte dese, manipulanții știu de această situație și circulă cu atenție în acele zone. Sunt căderi chiar și de 10, 15 centimetri”, a explicat Vasile Petrariu, sindicalist STB, pentru Impact.ro.

Calatorii mai scumpe, tramvaie fara aer conditionat, sine distruse
Calatorii mai scumpe, tramvaie fara aer conditionat, sine distruse, acuza sindicalistul Vasile Petrariu (foto)

Tramvaie noi, șine vechi

Mai mult, se plâng sindicaliști, ar trebui ca oficialii să ia măsuri urgente și să investească mai mult pentru modernizarea transportului public din Capitală care nu este într-o stare foarte bună, situație care durează de ani buni. Teoretic, Bucureștiul ar trebui să aibă începând cu anul viitor 100 de tramvaie noi, însă nu știm în ce condiții ar putea circula pe șinele deteriorate.

”Practic, nu se face nimic concret pentru a remedia problemele acestea. Noi am ajuns doar să o întreținem, nu ne mai ocupăm direct de calea de rulare. Există un contract prin care Bucureștiul ar urma să primească 100 de tramvaie noi începând de anul viitor, însă trebuie modernizată calea de rulare că degeaba ai tramvaie noi, dacă aceasta este învechită”, a mai spus Petrariu.

Concret, Astra Vagoane Călători ar trebui să livreze o sută de tramvaie noi pentru Capitală, care ar trebui să intre în circulație începând de anul viitor pe liniile 1, 10, 21, 25, 40, 41 și 55. Noile tramvaie au o capacitate de 322 de călători și 56 dintre aceștia vor putea sta pe scaune în timpul călătoriei. Și problema zilelor caniculare ar putea fi rezolvată, pentru că noile mijloace de transport în comun ar urma să fie diotate cu sustem de climatizare. Însă, o problemă care ar trebui rezolvată urgent rămâne înlocuirea șinelor cu probleme, lucru care în realitatea nu prea se întâmplă conform nevoilor.

Bilete mai scumpe pentru călători

”Avem o echipă de intervenție la linii, acolo unde sunt rupturi mari, dar nu prea avem personal, nu prea avem electrozi, lucrurile sunt delicate, nu avem nici oamen, nici materiale. Ar trebui, spre exemplu, să fie înlocuite cupoanele la o anumită lungime, cupoanele scurte sunt periculoase, pentru că se pot rupe la ambele capete. Trebuie să se demareze proiectele de infrastructură, chiar dacă avem tramvaie noi vor fi probleme, pentru că nu vor putea circula pe șinele vechi”, mai spune sindicalistul. Reporterii Impact.ro au încercat să ia un punct de vedere de la primarul Capitalei, Nicușor Dan, dar și de la reprezentanții STB, însă până la ora publicării acestui articol nu au fost de găsit.

Deși condițiile de călătorie și mijloacele de transport în comun nu s-au schimbat, tarifele pentru călători au explodat de la 1 august. Astfel, prețul unei călătorii cu autobuzul sau cu tramvaiul a crescut de la 1,3 lei la 3 lei. Tot atât costă acum și o călătorie cu metroul, aici majorarea tarifului fiind doar de 50 de bani. Cartela de metrou cu două călătorii costă acum 6 lei.

Urmăriți Impact.ro și pe