Banca specială care intră și pe piața din România. De ce este diferită față de celelalte instituții financiare

Ana Ionescu, Anca Lupescu 25.05.2021, 09:46
Banca specială care intră și pe piața din România. De ce este diferită față de celelalte instituții financiare

O nouă bancă intra pe piață din România. Unitatea bancară este una diferită faţă de celelalte instituții financiare din ţara noastră.

Ce bancă specială intră pe piața din România

O bancă nouă intră pe piața din România şi va oferi servicii financiare diferite faţă de instituțiile financiare deja existente. Este vorba despre Octobank, o neo-bancă fondată de un român, Bogdan Atanasiu. Unitatea bancară are sediul la Praga și își concentrează activitatea pe soluții destinate IMM-urilor europene. Octobank și-a început operațiunile la începutul anului 2021 și are ca focus magazinele online și comercianții din regiunea CEE.

Compania a cumpărat de curând Earlybase – companie B2B cu activități de vânzări și marketing. De asemenea, acest eveniment a marcat și prima achiziție realizată de Octobank de la înființare, ce oferă servicii exclusiv online, prin intermediul aplicațiilor web și mobile.

Banca speciala care intra si pe piata din Romania. De ce este diferita fata de celelalte institutii financiare2
O noua banca intra pe piata din Romania. De ce este diferita fata de celelalte institutii financiare

Cine este fondatorul noii bănci din România şi ce servicii speciale oferă

Instituția bancară Octobank a operat inițial în Cehia și apoi a intrat pe piața din România, Polonia și Ungaria. Fondatorul băncii este un român, Bogdan Atanasiu, care spune că a ales ca piață de lansare Cehia, deoarece această ţară a înregistrat cele mai multe tranzacții cu plata contactless.

“Am ales Republica Cehă ca prima piață de lansare a operațiunilor, deoarece, în ultimii ani, a înregistrat cea mai mare pondere a tranzacțiilor de plată contactless la punctele de vânzare (POS) din toate țările europene, aceasta reprezentând baza pe care se dezvoltă nucleul soluțiilor Octobank. Și ne așteaptăm ca această tendință să acopere întreaga regiune CEE, unde intenționăm să continuăm extinderea cu Polonia, România și Ungaria într-o etapă următoare”.

Diana Petre, Head of Marketing Octobank, a explicat și ce servicii speciale va oferi instituția care urmează să intre pe piaţa din România.

„Platforma de investiții și M&A se află în proces de rebranding, urmând a fi integrată în soluțiile oferite de Octobank, sub forma unui serviciu de investment management, oferind posibilitatea clienților business de a investi în startup-uri preselectate din regiunea CEE. Adăugarea acestei facilități în cadrul Octobank va completa gama de soluții furnizate, scopul nostru fiind oferirea unui ecosistem în care clienții business pot accesa toate tipurile de servicii și produse financiare într-un singur mediu complet digital”, a declarat Diana Petre, Head of Marketing Octobank, citată de Profit.ro.

Neo-băncile au început să stârnească un interes tot mai mare din partea românilor, care își doresc să apeleze la instituții financiare care se bazează pe canalul digital ca principal mod de interacțiune cu clienții.

Urmăriți Impact.ro și pe