Anunțul pe care Dedeman a fost obligat să îl facă. Mulți români au fost păcăliți de aceste mesaje  

Ana Anitoiu, Mihai Roșoiu 27.01.2022, 10:35

Dedeman a fost obligat să facă un anunț, după ce mulți români au fost păcăliți de unele mesaje pe care le-au primit. Reprezentanții companiei ce deține peste 50 de magazine în țară au tras un semnal de alarmă în acest sens și i-a avertizat pe clienți să fie atenți la un detaliu extrem de important, astfel încât să nu cadă în plasa hackerilor.

Ce anunț a făcut Dedeman pentru clienții săi

Dedeman i-a avertizat pe clienții săi că hackerii trimit mesaje prin SMS sau pe rețele sociale referitoare la false campanii ale companiei. Aceștia încearcă să păcălească oamenii că pot avea unele câștiguri, astfel încât să-i determine să le dezvăluie date importante, inclusiv financiare.

„Ai grijă la campaniile false! Recunoaște metodele de fraudare informatică. Phishingul este o infracțiune electronică și se referă la mesaje false care induc în eroare destinatarii, în scopul de a divulga date cu caracter personal, financiare sau de securitate.

Atenție! Compania Dedeman nu organizează sondaje, concursuri online sau alte campanii promoționale cu revendicare de premii. De aceea, pentru siguranța ta, îți recomandăm să nu dai curs campaniilor sau mesajelor de acest tip primite prin SMS, e-mail, Facebook, WhatsApp sau alte rețele sociale și să nu furnizezi date personale sau date de pe card”, a fost un mesaj transmis de companie.

Anuntul pe care Dedeman a fost obligat sa il faca
Magazin Dedeman

De asemenea, reprezentanții Dedeman le-au atras atenția clienților că toate concursurile pe care le organizează sunt anunțate prin canalele de comunicare oficiale. Adică pe pagina oficială de Facebook a companiei, contul de Instagram și website-ul dedeman.ro.

Metodă similară, folosită de hackeri în numele unor bănci

La finalul anului trecut, au fost atenționați cu privire la o astfel de înșelătorie făcută de hackeri și clienții băncilor ING și BRD. Multe persoane au primit mesaje pe e-mail în numele instituțiilor financiare, aparent de încredere.

„Atunci când activăm în mediul online este foarte posibil să primim frecvent astfel de mesaje în care suntem ameninţaţi cu întreruperea unui serviciu, dacă nu validăm datele contului. Într-un astfel de exemplu, atacatorii se folosesc de elemente de brand ale BRD Groupe Societe Generale”, au avertizat reprezentanţii Directoratului Național de Securitate Cibernetică – DNSC, pe Facebook.

Experții în securitate cibernetică au explicat că una dintre metodele prin care oamenii se pot apăra de atacurile hackerilor este să verifice mereu care este sursa reală a mesajelor primite, înainte de a răspunde sau a accesa vreun link inclus în acestea. Când nu sunt siguri, aceștia ar trebui să valideze transmiterea informaţiei cu presupusul expeditor.

Urmăriți Impact.ro și pe