Haos la cumpărături! Oamenii s-au călcat în picioare, pe ultima sută de metri. Nu s-a ținut cont de pandemie sau distanțare fizică

Andrei Cezar 24.12.2020, 16:47

Febra cumpărăturilor a ținut în acest an până în Ajunul Crăciunului. Magazinele au fost pline de oameni încă de la primele ore ale dimineții, iar în marile centre comerciale aproape că nu mai aveai loc să arunci un ac. Ca și zilele trecute, oamenii care nu au reușit să cumpere cadouri pentru cei dragi au profitat de ultimele ore de shopping înainte ca Moș Crăciun să sosească cu sacul plin de daruri. Cele mai căutate produse au fost jocurile video și electrocasnicele. Cumpărăturile online, însă, au avut o creștere semnificativă față de aceeașoi perioadă a anului trecut. Iată cum a decurs ultima zi de cumpărături, înainte de Sărbătoarea Crăciunului.

Ultima zi de cumpărături. Bătaie pe produse ca în vremurile bune, de dinainte de pandemie

Cei care au lăsat pe ultima sută de metri cumpărăturile pentru Crăciun nu au fost prea norocoși. Deși unii au crezut că aglomerația zilelor trecute din Capitală se va diminua, odată cu venirea Ajunului, nu mică le-a fost dezamăgirea atunci când au realizat că de fapt îmbulzeala se va termina cel mai probabil odată cu închiderea magazinelor.

Într-un mall din Sectorul 2 al Capitalei, oamenii sosiți încă de dimineață au făcut tot posibilul să găsească darurile potrivite pentru cei dragi. Pe Marian l-am întâlnit în fața unui magazin de bijuterii în timp ce încerca să găsească inelul perfect pentru soția sa.

Reporter: „De ce nu ați l-ați cumpărat până acum?”

Marian: „Nu am avut timp. Am lucrat foarte mult în ultima perioadă, am fost și plecat în delegație și efectiv nu am avut când să caut. Am văzut ceva frumos înăuntru (magazinului de bijuterii – n.r.) și sper să am noroc, să i se potrivească mărimea. ”

Reporter: „În ce buget vă încadrați?”

Marian: „Până în 1.000 de lei.”Oameni la cumparaturi in mall

Dacă pentru unii bijuteriile reprezintă cadoul ideal, pentru alții, însă, hainele sunt darul pe care și-l doresc. Magazinele cu îmbrăcăminte au fost printre cele mai vizitate de clienți.

Clientă: „Mi-am cumpărat o geacă de iarnă pe care mi-o doream de foarte mult timp. Inițial voiam să aștep reducerile de sezon, dar m-am gândit că poate nu o mai găsesc. Așa că am zis că dacă este Crăciunul să-mi fac un cadou.”

Vânzările pentru jocuri video au crescut foarte mult în ultima perioadă. Fiind pandemie, oamenii stau mai mult în casă și au găsit un mod de a se distra

De departe, însă, cele mai aglomerate magazine au fost cele în care se vând produse electronice și electrocasnice. Potrivit managerului unuia dintre ele, vânzările cele mai mari s-au înregistrat la categoriile jocuri video și produse pentru îngrijire personală.

”Vânzările pentru jocuri video au crescut foarte mult în ultima perioadă. Fiind pandemie, oamenii stau mai mult în casă și au găsit un mod de a se distra. De asemenea, consolele sunt foarte bine vândute, dar și produsele de îngrijire personală, cum ar fi: trimmer-ul(mașină de bărbierit) și aparatele de epilat, care pot fi cadouri ideale de Sărbători. Televizoarele, sistemele audio și soundbar-urile s-au vândut și ele destul de bine.”, ne-a declarat Tudor, managerul unui magazin de electrocasnice.

Oameni la cumparaturi, in mall
Oameni la cumparaturi, in mall

Comerțul online câștigă tot mai mult teren în fața celui fizic

Totuși, odată cu pandemia comerțul a început să se mute din ce mai mult în mediul online. Acest lucru se vede și pe cifrele de vânzări ale marilor retaileri care au crescut simțitor față de aceeași perioadă a anului trecut.

”Cumpărăturile de Crăciun s-au mutat anul acesta online. Au crescut plățile cu cardul până la 55% față de aprox 45% anul trecut, impulsionate de preocuparea pentru sănătate. Clienții preferă să aleagă când să ridice o comandă, să nu mai depindă de curieri, astfel că optează tot mai mult pentru livrarea la easybox, care este simplă și comodă, și care a ajuns la 25% în localitățile unde serviciul este disponibil.

Clienții s-au obișnuit să caute online aproape orice, dovadă fiind vânzările însemnate la categoria băcănie și băuturi (aici nu avem termen de comparație deoarece sunt categorii noi, introduse anul acesta); vedem creșteri însemnate la zahăr, ulei, făină, ciocolată, whiskey sau bere, semn că oamenii se orientează tot mai mult înspre cumpărăturile online și pentru produsele alimentare de bază, necesare preparării bucatelor care vor fi puse pe masa de Crăciun.”, ne-a declarat Georgiana Bălan, PR Emag.

Potrivit reprezentantei magazinului online, cele mai căutate articole din această perioadă sunt jucăriile, cărțile și produsele media, ale căror vânzări s-au dublat.

”Această perioadă se dovedește un moment bun și pentru achiziția de articole pentru casă, întrucât printre cele mai vândute produse din această perioadă se numără electrocasnicele mici (mixere, roboți de bucătărie etc), articolele de iluminat sau articole textile.

În medie, vânzările au crescut cu peste 30%, cu evoluții diferite, chiar mai mari, de la o categorie la alta, iar comanda medie a fost undeva în jurul a 400 de lei”, a mai precizat Georgiana Bălan.

Agolmeratie in supermarketuri
Agolmeratie in supermarketuri
Urmăriți Impact.ro și pe