Wizz Air, despre efectul scumpirilor recente asupra prețului biletelor: „E valabil pentru întreaga industrie aviatică”

Elena Avramescu 04.11.2022, 08:19
Wizz Air, despre efectul scumpirilor recente asupra prețului biletelor: „E valabil pentru întreaga industrie aviatică”

Drectorul executiv al companiei, József Váradi, a dat un interviu recent pentru Ziarul de Iași, în care a vorbit despre motivul pentru care nu poate fi accelerată creşterea numărului destinaţiilor, precum și ce efect au scumpirile din ultima perioadă asupra preţului biletelor. Nu au fost uitate nici întârzierile atât de frecvente în programul zborurilor, cu care călătorii s-au confruntat în ultimele luni.

Wizz Air, afectată de scumpirile din ultima perioadă

„În acest moment, Europa se află la un nivel de 80 la sută din fluxul de pasageri dinaintea pandemiei. Cât priveşte Wizz Air, nu doar că a recuperat, dar a continuat să se dezvolte. În Iaşi, creşterea este de 130 la sută în comparaţie cu 2019, aşadar numărul zborurilor şi, bineînţeles, al pasagerilor e mai mult decât dublu.

Pentru noi, România şi Iaşiul sunt exemple de succes. Creşterea Wizz Air nu are legătură cu Blue Air”, a declarat directorul executiv al companiei, József Váradi.

Directorul executiv al companiei a ținut să mai precizeze că întreaga industrie aeronautică se află sub presiunea prețurilor la combustibili, și momentan nu se știe când va exista o rezolvare pentru această problemă.

„Cu toţii suntem sub presiunea inflaţiei, inclusiv industria aviatică. Sunt câteva probleme, între care preţul combustibilului, care aproape s-a dublat în ultimele 7-8 luni. Această evoluţie are un impact major asupra performanţelor companiilor aeriene. Dacă, de regulă, combustibilul reprezenta o treime din costuri, acum a ajuns la jumătate.

Pe de altă parte, inflaţia afectează atât veniturile personalului de bord, cât şi pe cele ale partenerilor de la sol, cei care se ocupă de bagaje, de partea tehnică. E valabil pentru întreaga industrie aviatică, nu doar pentru compania noastră”, a mai notat acesta.

Compania aeriana cu cele mai multe intarzieri pe Aeroportul Otopeni. Blue Air este pe locul 3
Compania Wizz Air

Cu toate acestea, se pare că problema personalului nu a afectat Wizz Air, însă nu poate spune același lucru și despre întârzierile din aeroporturi, acest lucru îngreunând munca operatorilor, care sunt nevoiți să iasă din marja de timp în care pot munci.

„Avem destui oameni, piloţi şi însoţitori de bord. Problema este că, odată ce apare pe undeva o întârziere care are drept cauză lipsa de personal – să spunem în controlul de trafic sau în securitatea aeroporturilor ori în manevrarea bagajelor –, acea întârziere se propagă apoi, se acumulează de-a lungul zilei.

Ori piloţii ies din marja de timp, pentru că există o limită impusă de regulamentele care guvernează condiţiile de zbor. Astfel, în cele din urmă se poate ajunge la anularea cursei. Nu este o lipsă de resurse din partea noastră, ci faptul că se depăşeşte programarea existentă”, a mai spus în încheiere Váradi.

Urmăriți Impact.ro și pe
Elena Avramescu
Este redactor Impact.ro. Absolventă a Colegiului Naţional ”Mihai Eminescu” din Buzău, precum şi a Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion din Bucureşti, Elena Avramescu...