SPECIAL

Valurile de căldura extremă. Cum sunt afectate aeroporturile lumii și turiștii de caniculă

Beatrice Dumitru 22.07.2022, 14:12
Valurile de căldura extremă. Cum sunt afectate aeroporturile lumii și turiștii de caniculă

Întreruperea temporară a zborurilor de pe Aeroportul Luton din Londra, după ce pista s-a stricat din cauza caniculei este un exemplu al provocărilor cu care se confruntă aeroporturile, iar experții spun că este nevoie de o infrastructura rezistentă la schimbările climatice. Dar cum față căldurii extreme și ce este necesar pentru a preveni întreruperile viitoare din această cauză?

Aeroporturile au probleme din cauza căldurii

Pista aeroportului Luton a fost închisă pentru aproape două ore la începutul săptămânii după ce pista s-a topit, ceea ce a determinat companiile aeriene să întârzie sau să devieze zborurile, deoarece temperaturile au crescut peste 37 de grade Celsius.

Experții spun că aeroportul Luton, unul dintre cele mai aglomerate din Marea Britanie și folosit de companiile low-cost, ar putea fi mai vulnerabil la căldură, deoarece se află la o altitudine mai mare decât celelalte din jurul capitalei: Heathrow, Gatwick și Stansted, notează Reuters.

Raportul de adaptare la schimbările climatice pentru aeroportul Luton, publicat în noiembrie 2021, a avertizat că unul dintre riscurile cheie sunt temperaturile ridicate care provoacă deteriorarea infrastructurii sau impactul operațiunilor.

Valurile de căldura extremă. Cum sunt afectate aeroprturile lumii și turiștii de caniculă
Zborurile sunt perturbate de caldura extremă.

Cum fac față aeroporturile căldurii extreme

Materialele  folosite pentru construirea pistei depind de climă și de condițiile locale, precum și de alți factori precum costul. Betonul este mai bun decât asfaltul pentru a rezista la căldura extremă, deși este mai scump și nu este la fel de potrivit în zonele predispuse la probleme de așezare la sol, a declarat Greg White, directorul Programului de cercetare a pavajului aeroportului de la Universitatea din Australia.

Statele Unite au o combinație de tipuri de piste, în timp ce în Orientul Mijlociu, Dubaiul folosește „mai multe straturi de asfalt”, potrivit unui videoclip al Dubai Airports, despre un proiect recent de reabilitare a pistei. În Marea Britanie și Australia, pistele de asfalt sunt cele mai comune, deși folosesc niveluri diferite de rigiditate în funcție de clima locală.

Airports Council International (ACI), un grup care reprezintă aeroporturile la nivel global, a declarat că va publica în curând un manual de întreținere a aerodromurilor, cu o secțiune dedicată gestionării pistelor.

Aceasta include liste cu cauzele probabile ale defecțiunilor pistelor, iar unele sunt legate de climă”, a spus un purtător de cuvânt al ACI.

Pistele sunt doar una dintre provocările cu care se confruntă aeroporturile pe măsură ce temperaturile cresc, altele, inclusiv avioanele, necesitând timp mai mult pentru decolare și restricții de greutate, dar și de mai mult combustibil pentru a decola.

Cum sunt afectați turiștii

Din cauza căldurii extreme și turismul este afectat într-un sezon haotic în Europa, iar turiștii sunt obligați să-și anuleze vacanțele în unele zone afectate de incediile de vegetație sau sunt nevoiți să aștepte cu orele prin aeroporturi.

De exemplu, după ce aeroportul Luton și-a suspendat temporar zborurile a făcut o sală de așteptare pentru intrarea pe pagina web. Cei care doreau să afle informații despre zborul lor au fost nevoiți să aștepte la o coadă electronică.

Alte țări au decis să închidă unele obiective turistice din cauza căldurii extrem. Este și cazul popularei destinații turistice Sintra, lângă Lisabona, (Portugalia) unde palatele naționale, castelul și alte atracții au fost închise închise prin ordin guvernamental.

Urmăriți Impact.ro și pe
Beatrice Dumitru
Este redactor pe zona de Actualitate Impact.ro. Beatrice a absolvit Facultatea de Jurnalism și cursurile de prezentatori, redactori, reporteri și operatori tv în cadrul Academiei de Radio și...