Unde a ajuns acum avionul privat al lui Nicolae Ceaușescu. A fost donat de un bogătaș american

Ana Anitoiu 28.07.2021, 18:03
Unde a ajuns acum avionul privat al lui Nicolae Ceaușescu. A fost donat de un bogătaș american

Avionul privat al lui Nicolae Ceaușescu ce a fost la dispoziția dictatorului timp de patru ani, în perioada 1986 – 1989, a fost donat de un bogătaș american, miercuri dimineață, Muzeului Național al Aviației Române.

Care este povestea avionului privat al lui Nicolae Ceaușescu

Este vorba despre ROMBAC 1-11, primul și singurul avion de pasageri ce a fost construit în România. Aeronava a fost prezentată public în august 1982, iar primul zbor oficial a fost realizat în toamna aceluiași an pe aeroportul Băneasa, în fața întregii conduceri a statului român.

Totuși, zborul inaugural cu pasageri a avut loc în ianuarie 1983, pe ruta București-Timișoara, iar prima cursă externă a fost efectuată în luna martie a aceluiași an, pe ruta București-Londra. Prin intermediul lui, Nicolae Ceaușescu a dorit afirmarea independenței industriei românești.

Succesul a fost unul considerabil, deoarece cu ROMBAC 1-11, România devenea prima țară comunistă din lume, pe lângă URSS, care producea un avion de pasageri cu reacție, cu motoare fabricate pe teritoriul țării, la uzinele Aerofina și Turbomecanica, cu licență Rolls Royce.

Unde a ajuns acum avionul privat al lui Nicolae Ceausescu. A fost donat de un bogatas american
Avionul lui Nicolae Ceausescu

 

Avionul privat al lui Nicolae Ceaușescu, salvat de la casare

Aeronava a fost donată Muzeului Național al Aviației Române, miercuri, de către un colecționar american asionat de tehnică. Avionul privat al lui Nicolae Ceaușescu a fost salvat de la casare în cadrul evenimentului organizat de Casa de Licitații A10 by Artmark – Licitația de Eleganță din 27 mai.

Acum, americanul Brian Hyndman, care a câștigat avionul la licitație, l-a cedat gratuit, sub forma unui contract de sponsorizare, Muzeului Naţional al Aviaţiei Române. El și-a dorit ca piesa istorică să fie conservată.

Evenimentul de predare-primire a avionului privat al lui Nicolae Ceaușescu a avut loc pe platforma Aeroportului Internațional ”Henri Coandă” din București, în incinta Bazei 90 Transport Aerian. Au fost prezenți reprezentanții Muzeului Național al Aviației Române, membrii Casei de Licitații A10 by Artmark, precum și lichidatorul judiciar care a gestionat patrimoniul ROMAVIA.

La licitație, avionul ce a fost folosit pentru zborurile oficiale ale lui Nicolae Ceaușescu a făcut parte din în top 10 cele mai bine vândute public. Aeronava a fost adjudecată în luna mai în cadrul Licitației de Eleganță pentru suma de 120.000 de euro.

O idee a lui Nicolae Ceaușescu, pusă în aplicare la 32 de ani de la Revoluție

O idee a lui Nicolae Ceaușescu și a armatei sale de ingineri ar putea fi pusă în practică la 32 de ani de la Revoluție. Mai exact, autoritățile ar intenționa să resusciteze proiectul energetic-mamut de construire și operare a hidrocentralei de acumulare prin pompaj de 1.000 MW de la Tarnița-Lăpuștești.

Patru potențiali investitori din Coreea de Sud s-au adresat Ministerului Energiei în acest scop, iar în discuții s-a implicat și Societatea de Administrare a Participațiilor în Energie (SAPE), controlată integral de minister și care este acționarul majoritar al Hidro Tarnița SA, companiw înființată în 2013 pentru implementarea proiectului Tarnița. Mai multe detalii despre punerea în aplicare a acestei idei a lui Nicolae Ceaușescu, AICI!

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...