Ţi-a fost anulat zborul? E o schimbare uriaşă, îţi poţi recupera imediat banii pe bilete

Badea Violeta 01.10.2021, 07:41
Ţi-a fost anulat zborul? E o schimbare uriaşă, îţi poţi recupera imediat banii pe bilete

Anunț important pentru pasagerii cărora le-a fost anulat zborul. Reprezentanți ai Comisiei Europene și ai autorităților naționale pentru protecția consumatorilor au ajuns la un acord cu 16 mari companii aeriene. Acestea promit că vor înapoia banii pasagerilor în timp util, în cazul anulării zborurilor.

Pasagerii cărora le-a fost anulat zborul își pot recupera banii mai rapid

Reprezentanți ai Comisiei Europene și ai autorităților naționale pentru protecția consumatorilor vin cu vești bune pentru pasagerii cărora le-a fost anulat zborul. Aceștia au transmis un comunicat prin care au precizat că au purtat un dialog cu 16 mari companii aeriene, printre care și Wizz Air și Ryanair.

În urma discuției dintre cele două părți, companiile au urma să furnizeze informații mai bune și să ramburseze banii pasagerilor în timp util, în cazul anulării zborurilor. Mai mult decât atât, acestea au spus că vor impune câteva reguli mai clare în ceea ce privește voucherele oferite după anularea zborurilor. Mai exact, pasagerii nu vor mai putea fi obligați să le accepte, conform economedia.ro.

La această ședință au participat următoarele companii aeriene: Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling și Wizz Air. De-a lungul timpului, acestea au primit cele mai multe reclamații din partea consumatorilor.

Pasagerii isi vor putea recupera imediat banii pe bilete
Pasagerii isi vor putea recupera imediat banii pe bilete

Ce schimbări pregătesc companiile aeriene

În urma discuției purtate între reprezentanții Comisiei Europene și ai autorităților naționale pentru protecția consumatorilor și cele 16 companii aeriene, pasagerii ar urma să observe următoarele modificări:

  • restanțele rămase de rambursat au fost compensate în marea majoritate a cazurilor, iar pasagerii trebuie să fie rambursați în termen de șapte zile, potrivit legislației UE;
  • pasagerii vor primi informații precise despre drepturile lor în cazul anulării zborului de către o companie aeriană;
  • companiile aeriene vor transmite cât mai repede informații pasagerilor; aceștia vor primi rapid în cazul anulării zborului de către compania aeriană: redirecționare, rambursare în bani și – dacă este oferită de compania aeriană – rambursare sub formă de voucher;
  • companiile aeriene, în comunicarea lor cu pasagerii, vor distinge în mod clar anulările de zbor realizate de către compania aeriană (și drepturile legale care decurg pentru pasager) de anulările realizate de către pasager (și posibilele drepturi contractuale pe care le poate avea pasagerul în acele cazuri, în termenii și condițiile companiei aeriene);
  • pasagerilor li se vor oferi vouchere numai dacă le aleg în mod expres. Multe companii aeriene au fost de acord ca voucherele neutilizate, pe care pasagerii din primele etape ale pandemiei au fost nevoiți să le accepte, să fie rambursate în bani dacă pasagerul dorește acest lucru;
  • pasagerii care și-au rezervat zborul printr-un intermediar și au dificultăți în obținerea rambursării de la intermediar pot apela la compania aeriană și pot solicita rambursarea directă. Se dorește ca companiile aeriene să informeze pasagerii despre această posibilitate și despre orice condiții pentru solicitarea unei rambursări directe pe site-urile lor web.
Urmăriți Impact.ro și pe
Badea Violeta
  Este redactor Impact.ro, acest site reușind să îi redea satisfacția reală a unei pasiuni și a unui loc de muncă în acealași timp. Violeta a terminat Facultatea de Jurnalism și...