Accesul într-o aeronavă a zeci de români care veneau acasă din Barcelona, refuzat de Wizzair. Compania a vândut mai multe bilete decât are avionul locuri

Iancu Andreea, George Capoeanu 31.07.2021, 16:23
Accesul într-o aeronavă a zeci de români care veneau acasă din Barcelona, refuzat de Wizzair. Compania a vândut mai multe bilete decât are avionul locuri

Câteva zeci de români au trecut printr-o situație neplăcută, după ce WizzAir a vândut mai multe bilete decât are avionul locuri. Oamenii cumpăraseră bilete pentru călătoria pe ruta Barcelona – București, avionul urmând să decoleze vineri seară. Din păcate, aceștia nu s-au putut îmbarca în cursa operată de compania aeriană, care le-a refuzat accesul în aeronavă. În final, WizzAir a oferit și o reacție, menționând că toți călătorii au primit toate cele necesare pentru a ajunge la destinație.

Ce s-a întâmplat cu zeci de români în Barcelona, după ce WizzAir a vândut mai multe bilete decât are avionul locuri

O situație neașteptată a avut loc în urmă cu câteva zile, pe aeroportul din Barcelona, după ce câteva zeci de români nu s-au putut îmbarca în avionul care urma să ajungă la București. 40 de cetățeni, care își cumpăraseră bilete pentru ruta Barcelona – București, nu au reușit să ajungă la timp în țară din cauza faptului că WizzAir a vândut mai multe bilete decât are avionul locuri. Oamenii ar fi trebuit să decoleze cu aeronava de la ora 20:40, însă compania aeriană le-a refuzat îmbarcarea.

Potrivit surselor Europa Liberă, românilor nu li s-a oferit o explicație pentru faptul că nu au avut locuri în avion, deși acestea fuseseră achiziționate. În plus, niciun reprezentant WizzAir nu a ajuns vineri seara pe aeroportul din Barcelona pentru a le oferi informații celor păgubiți. Pe de altă parte, pasagerii au aflat că o situația similară avusese loc chiar cu o seară înainte, după mai multe discuții cu personalul aeroportului.

Ne-au refuzat îmbarcarea, nouă şi altor aproximativ 40 de oameni pe motiv că nu sunt suficiente locuri în avion. Nu se cunosc motivele, niciun reprezentant de la WizzAir nu a fost prezent. O bătaie de joc, a declarat Petru Slupa, un pasager, pentru Europa Liberă.

Ce s-a întâmplat cu zeci de români, după ce WizzAir a vândut mai multe bilete decât are avionul locuri
Peste 40 de români au rămas fără loc în avion după ce WizzAir a vândut mai multe bilete decât locuri în aeronavă

Ce au transmis reprezentanții companiei aeriene

Compania WizzAir a oferit explicații pentru inconvenientul creat în călătoria pasagerilor, motivând lipsa locurilor prin situația aglomerată și în continuă dinamică din această perioadă. Reprezentanții companiei aeriene au menționat că sunt nevoiți adesea să facă schimburi operaționale ale aeronavelor, în ultimul moment, în încercarea de a se asigura că pasagerii beneficiază de zboruri suficiente.

Din nefericire, există situații în care avionul disponibil dispune de mai puține locuri, astfel ajungându-se la situația în care unor pasageri li se refuză îmbarcarea. Compania și-a cerut scuze, pe de altă parte, pentru neplăcerile create, dar a oferit asigurări că toți pasagerii au primit despăgubiri, fie rambursarea integrală sau rezervare pentru următorul zbor. De asemenea, le-a fost oferită cazare al hotel, conform legislației privind drepturile pasagerilor.

Din când în când, mai ales într-un context dinamic şi în continuă schimbare, care variază de la restricţii volatile la vârfuri în ceea ce priveşte cererea pe multe rute de vară, s-ar putea întâmpla ca Wizz Air să fie obligată să facă schimburi operaţionale de ultim moment ale aeronavelor pentru a menţine operaţiunile de zbor, aşa cum este practica normală în industria aviaţiei.

În cazul puţin probabil în care singurul avion disponibil pentru schimb este unul care poate găzdui un număr mai mic de pasageri, unor pasageri li se poate refuza îmbarcarea, lucru pe care Wizz Air îl regretă sincer. Toţi pasagerii afectaţi primesc rambursare integrală sau rezervare la următorul zbor, primesc cazare la hotel şi sunt despăgubiţi în conformitate cu legislaţia privind drepturile pasagerilor.

Echipa Wizz Air este conştientă de importanţa mobilităţii în această perioadă, în special după lunga perioadă de restricţii din multe ţări şi face toate eforturile posibile pentru a efectua toate zborurile şi pentru a transporta toţi pasagerii în siguranţă către destinaţiile lor preferate. Wizz Air continuă să lucreze pentru a reduce la minimum aceste situaţii de refuz la îmbarcare şi îşi cere scuze sincer tuturor pasagerilor afectaţi pentru orice inconvenient cauzat, au precizat reprezentanţii companiei.

Urmăriți Impact.ro și pe
Iancu Andreea
Redactor online din 2013 și absolventă a UNIBUC, Facultatea de Litere, Specializarea Studii Europene. De asemenea, absolventă a cursurilor de Master din cadrul SNSPA, Facultatea de Comunicare și...