Se poate amâna plata facturii la telefonia mobilă? Răspunsul așteptat de români

Redacția IMPACT 05.04.2020, 09:28
Se poate amâna plata facturii la telefonia mobilă? Răspunsul așteptat de români

În ceea ce privește amânarea ratelor bancare ale populației României, proiectul a luat forma Ordonanței de Urgență nr. 37/2020, ce a fost aprobată în ședința de Guvern de joi și votat vineri de Parlament. OUG prevede acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare. Unde se încadrează serviciile de telefonie mobilă?

Poate fi amânată plata abonamentului la telefonia mobilă în această perioadă?

Amânarea ratelor a devenit în sfârșit posibilă joi, când proiectul a fot aprobat de Guvernul României, fiind necesară doar o declarație pe propria răspundere în care persoanele fizice au nevoie de o declaraţie pe proprie răspundere că veniturile faţă de situaţia anterioară declanşării stării de urgenţă le-au fost afectate, după cum anunța Ministerul Finanţelor, potrivit Radio România Europa Liberă. 

Acest lucru nu este, însă, valabil, și pentru plata abonamentelor de telefonie mobilă. Facturile la furnizorii de telefonie mobilă trebuie plătite în continuare și pe perioada stării de urgență, la fel ca până acum.

Facturile la furnizorii de telefonie mobilă trebuie plătite în continuare și pe perioada stării de urgență, la fel ca până acum
Facturile la furnizorii de telefonie mobilă trebuie plătite în continuare și pe perioada stării de urgență, la fel ca până acum

Potrivit proiectului de lege, firmele și persoanele fizice pot amâna pe o perioadă de trei luni plata serviciilor de utilităţi, cu excepția abonamentului la telefonia mobilă și la serviciile de date mobile.

„Art. 4 – (1) La cererea beneficiarului, persoană fizică, afectată direct sau indirect de măsurile impuse de autoritățile competente, pe perioada stării de urgență, sau a operatorului economic, a cărui activitate a fost oprită sau a căror venituri sau încasări s-au diminuat cu minimum 15% în luna în curs raportat la media celor două luni anterioare, se amână la plată, pentru o perioadă de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, plata serviciilor de utilităţi: apă-canal, energie, gaze, salubritate, servicii telefonice și de internet, cablu TV, cu excepția serviciilor de voce și date mobile”, se arată în documentul votat de Parlament.

Plata online, soluția cea mai bună pe perioada stării de urgență

Însă, recomandarea tuturor operatorilor de telefonie mobilă din casă recomandă să stai cât mai mult în casă pentru a-i proteja pe cei dragi ție și nu numai, motiv pentru care, pun la dispoziție mai multe posibilități de plata online a facturilor. În acest mod vei ști sigur că nu există nicio posibilitate de a te expune în vreun fel.

Facturile pot fi achitate foarte ușor, online, fiind un procedeu rapid și care te scutește de deplasarea la ghișeele fizice pentru a face plata. Operatorii de telefonie mobilă îți pun la dispoziție mai multe variante pe care le poți folosi pentru a face plățile în siguranță.

Urmăriți Impact.ro și pe