România votează împotriva renunțării la mașinile pe benzină și motorină din 2035. E susținută de încă șapte țări din Europa

Ana Anitoiu 14.03.2023, 13:16
România votează împotriva renunțării la mașinile pe benzină și motorină din 2035. E susținută de încă șapte țări din Europa

România votează împotriva renunțării la mașinile pe benzină și motorină începând din anul 2035. Este susținută de încă șapte țări din Europa, ai căror oficiali sunt de părere că normele de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea de Euro 7, sunt o povară pentru industria auto.

Ce țări se mai opun renunțării la mașinile pe benzină și motorină din 2035

Miniştrii Transporturilor din Cehia, Germania, Italia, Polonia, Portugalia, România, Ungaria şi Slovacia au discutat luni despre schimbările propuse la normele Euro 7, în contextul unei dispute referitoare la strategia blocului comunitar de tranziţie la vehiculele electrice.

Normele propuse Euro 7 vor înăspri limitele privind poluanţii care afectează sănătatea, inclusiv oxizii de azot, iar Uniunea Europeană susţine că beneficiile asupra sănătăţii vor depăşi cu mult costurile din industria auto.

Pe de altă parte, mai multe țări, inclusiv România, se opun acestor reglementări, subliniind că reprezintă o povară pentru industria auto. Un oficial european a declarat că miniştrii Transporturilor au discutat despre termenele limită „nerealiste” ale reglementării.

„În privinţa normelor Euro 7, facem eforturi pentru ca să poată fi realizate acele condiţii care sunt într-adevăr realiste”, a spus, luni, ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka, după reuniunea de la Strasbourg.

Impozit auto 2023
România, împotriva renunțării la mașinile pe benzină și motorină din 2035

Ce schimbări au fost propuse

Unii dintre oficialii europeni au propus o perioadă de patru ani pentru intrarea în vigoare a normelor, împreună cu unele modificări tehnice, pentru ca industria auto să aibă mai mult timp să se pregătească şi să îmbunătăţească măsurile tehnologice, a informat Cehia.

„În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă. În acelaşi timp, ele reprezintă un risc pentru locurile de muncă”, a declarat Kupka.

De altfel, principala politică a Uniunii Europene ce are ca scop accelerarea tranziției la mașini electrice a fost pusă deja pe pauză, după ce Germania şi-a exprimat, în ultimul moment, opoziţia faţă de această iniţiativă.

Uniunea Europeană susţine că implementarea reglementării în 2035 este crucială, pentru că durata medie de viaţă a noilor maşini este de 15 ani, astfel că intrarea în vigoare mai târziu a interdicţiei ar face imposibil obiectivul UE de a ajunge la emisii nete zero până în 2050, în condiţiile în care sectorul transporturilor este responsabil pentru aproximativ un sfert din emisiile din blocul comunitar.

Producătorii auto susțin că normele Euro 7 propuse de Executivul comunitar ar duce la creșterea considerabilă a preţului autovehiculelor, cu riscul de a afecta şi mai mult o piaţă auto europeană care se află deja într-o situaţie dificilă.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...