Restricții pentru șoferii cu mașini înmatriculate în afara Capitalei, dar care locuiesc sau lucrează În București. Ce le-a pregătit Firea

Stefan Daniel 02.09.2019, 13:43
Restricții pentru șoferii cu mașini înmatriculate în afara Capitalei, dar care locuiesc sau lucrează În București. Ce le-a pregătit Firea

Gabriela Firea pregătește noi restricții și pentru șoferii care au mașini înmatriculate în afara Capitalei, dar care circulă zilnic în
București cu ele pentru locuiesc și/sau lucrează aici. Primarul Capitalei a anunțat că va schimba puțin proiectul de taxare a mașinilor poluante, care va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2020. Firea încearcă să-i mulțumească pe cât mai mulți cetățeni, dar nu va reuși să-i pună pe toți în avantaj. Ea recunoaște, într-un live pe Facebook, că primăria are nevoie de bani, la fel ca toată lumea, deci banii sunt principalul obiectiv. În fond, poluare există de vreo 100 de ani, dar n-a contat.

Ce se întâmplă cu șoferii care au mașini înmatriculate în afara Capitalei, dar circulă zilnic sau periodic prin București cu ele

Restricții pentru șoferii cu mașini înmatriculate în afara Capitalei
Primăria vrea să te descurajeze să mai circuli cu mațini foarte vechi

Firea vrea să-ți dea impresia că va ține cont de părerile cetățenilor cu privire la proiectul de lege care taxează mașinile poluante, dar schimbările pe care le va aduce sunt puține. În principiu, o mulțime de români vor fi buni de plată. Și, să zicem că nu asta ar fi problema, că „poluatorul plătește”, e normal, dar chiar aceste taxe ne vor curăța aerul sau doar va muta mașinile poluante din centru spre perfierie sau în alte orașe unde nu sunt astfel de taxe?

„Până la urmă, este adevărat, trebuie să ne referim la norma de poluare a unui autoturism, și nu la județul în care este înmatriculat. Practic se propune ca toate autoturismele cu grad mare de poluare, fie că sunt din Capitală, fie înmatriculate în alte județe, fie că tranzitează întâmplător Capitala sau sunt în trafic zi de zi, să fie privite prin prisma normei de poluare. Rămâne ideea ca în centru să fie interzise autoturismele non-euro, 1 și 2, iar autoturismele care intră în Capitală să aibă același regim, precum și autoturismele care sunt zilnic în trafic, dar nu sunt înmatriculate în București.

Deci, ce se întâmplă cu șoferii care au mașini non-Euro, Euro 1 sau Euro 2?

Practic, vom interzice în zona centrală aceste autoturisme non-Euro, 1 și non-Euro 2 (n-am înțeles ce a vrut să spună aici… – n.r.), și vor plăti vinietă pentru restul teritoriului municipiului București, altul decât zona centrală. În cazul autoturismelor euro 3, există și aici o întreagă dezbate. Noi am propus plata de vignete, deoarece este un autoturism poluant și cel euro 3. Sunt foarte multe mesaje pe care le-am primit pe mail, cât și pe rețeaua de socializare, care spun că și acestea ar trebuie să intre alături de mașinile non-euro 1 și non-euro 2”.

Urmăriți Impact.ro și pe