Iarna și-a cam intrat în drepturi astfel că oamenii caută fel de fel de soluții ingenioase pentru a se încălzi dar, în același timp, pentru a economisi energie în contextul crizei actuale. Iată ce produs au început să cumpere britanicii în neștire. Vânzările au crescut de şase ori faţă de anul trecut.
În încercarea de a se încălzi pe timp ce iarnă, locuitorii din Marea Britanie au început să cumpere în neştire sticle pentru apă fierbinte și iau cu asalt „băncile de căldură”. Conform John Lewis, vânzările acestor produse au crescut de şase ori faţă de anul trecut. Şi sticlele Argos s-au epuizat în multe magazine din Londra şi Manchester.
Aceștia nu știu ce să mai facă pentru a diminua consumul de energie, dar retailerii încearcă să îi tenteze cu o serie întreagă de produse cum ar fi poncho-uri electrice, salopete călduroase, cuptoare cu microunde, pături electrice.
De asemenea, aceștia au umplut și aşa-numitele bănci de căldură. În urmă cu șase luni, ideea de spaţii unde oamenii pot scăpa de locuinţele îngheţate era privită cu reticenţă. Acum, însă, într-o bibliotecă din Suffolk, multe familii de tineri, angajaţi din restaurante şi un fost muncitor al NHS se numără printre cei care stau într-un astfel de loc, notează Antena 3.
Potrivit unei analize realizată de Joseph Rowntree Foundation, peste 4 milioane de locuințe şi-au redus deja cheltuielile cu încălzirea în acest an. Consiliile din toată țara colaborează cu organizaţiile de caritate pentru a înființa unele spaţii calde în teatre, muzee, catedrale, staţii de pompieri şi cafenele.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]În tot acest timp, în contextul crizei energetice, danezii se mută în campinguri. Scumpirile îi forţează pe aceștia să îşi caute locuinţe alternative. Susţinerea pe care guvernul o acordă nu este suficientă pentru acoperirea facturilor în creştere la energie.
Administratorii campingurilor spun că mulți dintre aceștia nu mai reușesc să facă față costurilor de trai în creştere. Numărul celor care aplică pentru un loc într-un astfel de spaţiu este într-o continuă creştere.
Citește și: Tipul de centrală termică care reduce cu 30% consumul de gaz. Și ministrul Energiei a ales această variantă
De partea cealaltă, însorita Grecie caută să „profite” de acest lucru. Elenii au lansat o iniţiativă de valorificare a iernilor sale blânde pentru atragerea de turiști pe tot parcursul anului, scrie Euronews.
Ministrul grec al turismului, Vassilis Kikilias, s-a întors recent dintr-un tur al mai multor capitale europene, acolo unde a promovat ideea. Acesta susţine că guvernul ţării lucrează la un plan de promovare a Greciei 12 luni pe an.