Planeta 9, pe cale de a fi descoperită. Astronomii sunt deciși să apeleze la o nouă tehnică de cercetare

Ana Anitoiu 28.10.2020, 13:06

Planeta 9 este pe cale de a fi descoperită. Astronomii s-au hotărât să apeleze la o nouă strategie de cercetare pentru a o găsi, undeva la marginea Sistemului Solar, mai departe de orbita lui Pluto.

Cu ce tehnică nouă de cercetare ar putea fi găsită Planeta 9

Noua tehnică prin care ar putea fi găsită misterioasa planetă presupune deplasarea imaginilor obţinute prin telescop de-a lungul mai multor posibile poziţii orbitale ale acestui corp cosmic. După aceea, fotografiile vor fi suprapuse, pentru a le combina lumina.

Metoda aceasta a mai fost utilizată de astronomi. Prin intermediul acesteia, au fost găsite unele luni din Sistemul Solar. În plus, tehnica ar putea duce și la descoperirea altor corpuri cosmice foarte îndepărtate.

”Chiar nu se pot vedea (aceste obiecte îndepărtate) dacă nu este folosită această metodă. Dacă Planeta 9 se află undeva acolo, strălucirea ei este incredibil de slabă”, a spus Malena Rice, astronom la Universitatea Yale din Connecticut, coordonatoarea noului studiu care aplică această tehnică.

Malena Rice și Greg Laughlin, profesor de astronomie la Yale, a suprapus imagini obţinute de satelitul TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite), ce este deținut de NASA și caută exoplanete de pe orbita terestră.

Planeta 9 ar putea fi descoperita curand

Au fost găsite 17 noi posibile corpuri cosmice. Cât de mare ar fi Planeta 9, față de Pământ

Într-un test pe care l-au efectuat, cercetătorii au observat semnalele slabe provenite de la trei obiecte transneptuniene (TNO) găsite în imagini suprapuse captate de TESS. Ulterior, folosind această tehnică, cercetătorii au găsit 17 noi posibile obiecte transneptuniene, în două regiuni îndepărtate ale Sistemului Solar.

„Dacă măcar unul dintre aceste corpuri cosmice există cu adevărat, ne va ajuta să înţelegem dinamica regiunilor de la marginea Sistemului Solar şi proprietăţile fizice probabile ale Planetei 9”, a spus Malena Rice.

În prezent, oamenii de știință analizează cele 17 noi obiecte transneptuniene ce au fost găsite, folosindu-se și de imagini ce au fost obţinute de telescoapele terestre.

Astronomii ar putea ajunge să găsească misterioasa Planetă 9 prin studierea unor astfel de corpuri cosmice transneptuniene. De altfel, cercetătorii cred în existența acestei planete datorită analizei orbitelor unor obiecte transneptuniene. Acestea sunt aranjate în aşa fel încât par să fie afectate de gravitaţia unui corp cosmic mare, ce trece periodic pe lângă ele.

Plecând de la analiza orbitelor acestor corpuri trasneptuniene, cercetătorii au estimat că misterioasa Planetă 9 ar avea o masă de 5 până la 10 ori mai mare decât a Pământului. Aceasta s-ar afla la o distanţă orbitală faţă de Soare de sute de ori mai mare față de orbita terestră.

Ana Anitoiu