O nouă televiziune apare în România. Va fi susținută din bani publici

Mihnea Tălău 14.02.2023, 20:09
O nouă televiziune apare în România. Va fi susținută din bani publici

Telespectatorii din România se pot bucura de înființarea unui nou canal de sport și a unuia de folclor. Astfel, membrii Comitetului Director ai televiziunii publice au aprobat înființarea noilor posturi – TVR Sport și TVR Folclor, urmând acum discuțiile din Consiliul de Administrație.

Noi posturi la televiziunea publică

Conducerea Televiziunii Publice a explicat în expunerea de motive privind canalul de sport că: „Platforma va promova, la nivel naţional educaţia în spiritul mişcării şi a unei dezvoltări sănătoase şi armonioase. Poate genera venituri consistente din media, publicitate, sponsorship şi proiecte speciale. Poate dezvolta parteneriate strategice cu Ministerul Sportului, Comitetul Olimpic şi Sportiv Român – COSR, federaţiile de profil.

TVR, ca membru activ al EBU şi al altor organisme internaționale, poate beneficia de pachete de programe livrate de membrii organizației şi este preferat la pitch-urile pe competiții internaționale majore”, transmite Paginademedia.ro.

Se mai menționează că „staţiile private sunt orientate în mod special pe transmisiile sportive care fac audienţă (fotbal, tenis, handbal, ciclism, automobilism, snooker), indiferent dacă participa sportivi români” şi că „sporturile de nişă sunt ignorate” pentru „obţinerea de profit”.

Fanii sportului primesc o veste buna. Un nou canal TV se lanseaza în Romania

Canalele de sport și folclor ”pot genera venituri consistente”

Mai mult, conducerea postului specifică că TVR Sport „poate genera venituri consistente din media, publicitate, sponsorship şi proiecte speciale, poate dezvolta parteneriate strategice cu Ministerul Sportului, Comitetul Olimpic şi Sportiv Român – COSR, federaţiile de profi”.

Cât despre canalul folcloric, se apreciază că: „TVR este producătorul si deţinătorul unui adevărat Tezaur de programe dedicate tradiţiilor, folclorului şi Patrimoniului Naţional. Canalul urmăreşte şi „dezvoltarea unui conţinut online valoros”, dar şi „atragerea de bugete de publicitate consistente, urmare a interesului publicului larg, dar şi a posibililor parteneri”.

„Există un potenţial de audienţă important pentru acest tip de conţinut, dovedit prin cifrele realizate de programe similare difuzate în prezent pe staţiile generaliste: Viaţa Satului, Ferma, Tezaur Folcloric, Vedeta Populară”

Urmăriți Impact.ro și pe
Mihnea Tălău
Mihnea Tălău. Redactor la impact.ro. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în...