Modelul Dacia de care probabil nici n-ai auzit. Câte mașini s-au făcut de-a lungul timpului

05 09. 2020, 20:49

Dacia este unul dintre brandurile românești care a dus peste hotare numele țării noastre. Deși fabricile funcționează sub licență Renault de ani buni, inițiativa de a lansa o mașină românească a aparținut dictatorului Nicolae Ceaușescu. Astfel, în anii ’60 lua naștere prima mașină Dacia. Dincolo de modelele consacrate, precum Dacia 1300, fabrica de la Pitești a produs și un model în ediție limitată.

Cel mai rar model de Dacia din istoria mărcii

Anul 1966 aducea debutul automobilelor românești sub marca Dacia. Brandul semna un acord de licență cu Renault, demarând astfel producția celei mai populare mașini românești de la acea vreme. Cu această ocazie, Dacia își dorea să aducă românilor un automobil modern, de familie. De aceea, în 1968, ia ființă principala fabrică Dacia, de la Pitești, ce urma să producă modelul Dacia 1100. Acesta avea la bază un model de automobil Renault 8.

Fabrica din sudul țării a produs de-a lungul timpului numeroase modele, care au devenit cunoscute și dorite de către români mai ales în timpul regimului comunist. Totuși, printre mașinile de familie s-au numărat și câteva autoutilitare. Astfel, a luat naștere un model rar, inspirat de francezi. Renault Estafette i-a inspirat pe cei de la Dacia și de aceea au proiectat și o variantă românească, Dacia D6 Estafette. Autoutilitara de la Renault era utilizată de către francezi drept dubiță de poliție, fiind remarcată chiar în zona cinematografică, în producțiile de comedie, cu Louis de Funes.

Motivul pentru care Dacia D6 Estafette a fost produsă în număr mic

Modelul românesc Estafette a fost construit pe durata a patru ani de zile, începând cu anul 1975. Astfel, la Pitești au luat naștere doar 642 de mașini Dacia D6 Estafette. Motivul pentru care producția nu a fost continuată a ținut de părerea Primei Doamne, Elena Ceaușescu, despre automobil. Zvonurile vremii indicau că soția conducătorului nu agrea mașina, pe care o considera urâtă.

Dacia D6 Estafette dispunea de același motor cu cel al celebrei Dacia 1300, însă diferențele apăreau în zona caroseriei. De asemenea, componentele sale, frânele, puntea spate, tapițeria și anvelopele erau produse la fabrica din Pitești. Pe de altă parte, pompa de apă și carcasa filtrului de aer erau aduse din Franța.

Nefiind o mașină pe placul autorităților, aceasta nu a fost comercializată publicului larg. Totuși, autoutilitara Dacia D6 Estafette a servit instituțiilor statului, ajungând în serviciul Poștei Române, potrivit deciziei Elenei Ceaușescu.