Ion Țiriac și-a uitat două mașini de lux într-un garaj în Germania. Ce s-a întâmplat după zece ani

Ioana Bucur / 24.01.2021, 10:48
Ion Țiriac și-a uitat două mașini de lux într-un garaj în Germania. Ce s-a întâmplat după zece ani

Ce înseamnă două autoturisme cu un pret fabulos pentru unul dintre cei mai bogați români? Un fleac, se pare! Ion Țiriac și-a uitat două mașini de lux într-un garaj în Germania. Afaceristul a povestit ce a fost nevoit să facă, după aproape zece ani.

Ion Țiriac și-a uitat două mașini de lux într-un garaj în Germania

Când ai o colecție de aproape 400 de autoturisme, e de așteptat să le pierzi șirul. I s-a întâmplat unuia dintre cei mai bogați oameni din România, iar detaliile sunt incredibile. Ion Țiriac și-a uitat două mașini de lux într-un garaj în Germania. Afaceristul a povestit ce s-a întâmplat, după aproape zece ani.

Ion Țiriac a mărturisit că a uitat, timp de zece ani, două autoturisme de lux, marca Ferrari, într-un garaj în Munchen. „Eu am avut treabă toată viața mea!”

„Eram la Monte Carlo, la Formula 1, unde discutam cu Stefano Casiraghi, soțul lui Caroline de Monaco. Ferrari ieșise cu faimosul model F40. Cumpărasem un exemplar, iar el îmi spune că și l-a vândut pe al lui cu 1,2 milioane de dolari. Eu i-am zis că nu-l dau pe-al meu, ba chiar îmi mai iau unul, ceea ce am și făcut după vreo două luni. Și pentru că nu aveam unde să le țin, mai ales că în țară am venit o singură zi în perioada 1980-1990, le-am dus într-un garaj la Munchen. După vreo zece ani, mă sună ăia: „Herr Țiriac, ce facem cu alea două Ferrari?”. Uitasem de ele! Eu am avut treabă toată viața mea, domnule, înțelegeți? De dimineața până seara ca jucător, mai rău ca antrenor și mai rău ca manager”, a povestit Ion Țiriac, conform celor de la GSP.

Cum a uitat Ion Țiriac două Ferrari-uri într-un garaj
Ion Țiriac este unul dintre cei mai bogați români. Foto: Ovidiu Micsik / Inquam Photos

Ce s-a întâmplat, după zece ani, cu cele două Ferrari-uri uitate

Timpul nu a fost blând cu cele două automobile de lux. După zece ani în care nu au ieșit pe șosea, mașinile se degradaseră atât de tare încât Țiriac ar fi fost nevoit să le schimbe motorul. În cele din urmă, afaceristul a decis să le vândă, dar la un preț cu mult mai mic față de cel cu care le achiziționase.

„Vă dați seama că după 10 ani de zile, ținând o mașină într-un garaj, automat trebuie să îi dai motorul jos, să începi să îl refaci, și le-am vândut într-o clipită cam cu jumătate din banii pe care îi dădusem pe ele”, a mai povestit omul de afaceri.

Pasiunea pentru mașini a lui Ion Țiriac a început cu o Skoda și un Volkswagen. Apoi, acum aproape 49 de ani, și-a cumpărat prima „mașină excepțională”. Era un Mercedes pe care a dat în jur de 5.000 de dolari, la acea vreme.

„Probabil că prima mea mașină excepțională a fost acel Mercedes, pe care, în 1969, am plătit 4.950 de dolari, un 280ES. Apăruseră mașinile cu motor cu injectie, se numeau SE-uri, dar nu am luat unul din ăla, că românii erau cu șurubelnița și mai umblau pe la carburator, nu ar fi știut cum să umble la el”, a dezvăluit Țiriac.

Pasiunea cea mai costisitoare a afaceristului îl costă mai bine de 100.000 de euro lunar

Însă ion Țiriac nu este pasionat doar de autototurisme. Afaceristul are o adevărată flotă de avioane. Colecția sa, ce valorează în jur de 120 de milioane de euro, cuprinde trei avioane și un elicopter. El este proprietarul celui mai performant aparat de zbor din România, un avion Bombardier G5000, pe care a plătit nu mai puțin de 30 de milioane de euro. Pasiunea pentru care Ion Țiriac plătește 100.000 de euro lunar este legată chiar de colecția sa de aeronave. Mai multe despre acest subiect, AICI.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI