Fostul șef al grupului Renault critică modul în care este condusă compania. Carlos Ghosn afirmă că strategia actuală are rezultate slabe

Bogdan Bârliga 14.02.2022, 11:59
Fostul șef al grupului Renault critică modul în care este condusă compania. Carlos Ghosn afirmă că strategia actuală are rezultate slabe

Fostul CEO al alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi critică situaţia actuală prin care trece grupul francez şi respige acuzaţiile potrivit cărora ar fi responsabil de dificultăţile prin care trece compania.

Carlos Ghosn spune că la acest moment la Renault sunt „rezultate foarte mediocre şi foarte multă vorbărie”.

Un CEO fugar

Fostul CEO al alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn, a fost protagonistul unei evadări spectaculoase în decembrie 2019.

Carlos Ghosn a fost arestat în luna decembrie 2018, după ce a fost acuzat de Nissan că a raportat venituri mai mici autorităților fiscale și că ar fi folosit în scopuri personale fonduri ale companiei.

Șeful grupului a fost reținut și încarcerat pentru o perioadă de timp, apoi i s-a impus arestul la domiciliu la locuința pe care o deține în Tokyo.

În decembrie 2019 Ghosn a părăsit Japonia ascuns într-o cutie pentru instrumente muzicale și se află de atunci în Liban.

Strategia bazată pe creșterea volumelor

Preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard  şi directorul general, Luca de Meo au criticat în repetate rânduri strategia lui Carlos Ghosn prin care accentul era pus pe creşterea volumelor de vânzări.

Actuala echipă de conducere mizează pe o strategie care prevede vânzări mai mici și concetrarea pentru obținerea unor profituri mai bune.

Într-un interviu acordat la finalul săptămânii publicaţiei „Parisien” fostul CEO al alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi a respins acuzaţiile potrivit cărora ar fi responsabil de dificultăţile prin care trece grupul auto francez.

„Pentru moment, avem rezultate foarte mediocre şi foarte multă vorbărie”, spune Carlos Ghosn în interviul preluat și de agerpres.ro. Acesta mai spune că „Renault nu mai este decât o umbră a ceea ce era odată”.

Renault a devenit „un mic constructor fragil”

Carlos Ghosn mai spune că noua conducere ar fi putut găsi alte motive de atac, reamintind că în 2018 consiliul de administraţie de la Renault i-a cerut să continue strategia de creştere a volumelor de vânzări.

În plus, Ghosn reaminteşte că în 2017 alianţa Renault-Nissan a fost cel mai mare constructor auto mondial şi că a obţinut „rezultate excepţionale” iar acum fostul număr 1 mondial a devenit „un mic constructor fragil”.

Referindu-se la strategia denumită Renaulution, dezvăluită anul trecut de noul CEO, Luca de Meo, Carlos Ghosn a spus: „atunci când anunţi un plan este foarte bine, însă strategia este doar 5%, în timp ce acţiunile şi rezultatele reprezintă 95%”.

Renault a avut nevoie de un împrumut garantat de stat ca să depășească criza sanitară

Grupul Renault a trecut printr-o criză majoră de lichiditate în cel mai grav moment al pandemiei de coronavirus şi fost salvat de un împrumut garantat de stat.

Informația apare într-un raport al Curţii de Conturi din Franţa și arată cât de dificilă era situaţia financiară în prima jumătate a anului 2020.

Potrivit raportului Curţii de Conturi din Franţa din suma inițială au fost retrase patru miliarde de euro până la finalul anului 2020 și acești bani “s-au dovedit esenţiali pentru continuarea activităţii grupului”.

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...