Renault a avut nevoie de un împrumut garantat de stat ca să depășească criza sanitară. Câți bani a primit grupul francez

Bogdan Bârliga 09.02.2022, 14:01
Renault a avut nevoie de un împrumut garantat de stat ca să depășească criza sanitară. Câți bani a primit grupul francez

Grupul Renault a trecut printr-o criză majoră de lichiditate în cel mai grav moment al pandemiei de coronavirus şi fost salvat de un împrumut garantat de stat.

Acestă informație apare într-un raport al Curţii de Conturi din Franţa și arată cât de dificilă era situaţia financiară în prima jumătate a anului 2020.

Grupul Renault a fost salvat de un împrumut

Un raport al Curţii de Conturi din Franţa citat de bloomberg.com prezintă în mod detaliat situaţia financiară dificilă în care se afla Renault în prima jumătate a anului 2020.

La acel moment uzinele şi reprezentanţele auto au fost închise din cauza carantinelor introduse de autorități din cauza pandemiei de Covid-19.

Preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard, şi directorul general interimar, Clotilde Delbos, descriau împrumutul garantat de statul francez, în valoare de până la cinci miliarde de euro, drept important pentru companie, sub forma unei plase de siguranţă.

Patru miliarde de euro pentru supraviețuire

Potrivit raportului Curţii de Conturi din Franţa din suma inițială au fost retrase patru miliarde de euro până la finalul anului 2020 și acești bani „s-au dovedit esenţiali pentru continuarea activităţii grupului”.

Reducerea costurilor ar fi dus la concedieri masive

Un plan de reducere a costurilor a fost blocat deoarece ar fi avut consecinţe inacceptabile pentru forţa de muncă, se arată în raportul Curţii de Conturi din Franţa.

Chiar dacă împrumutul garantat de stat a permis ca bilanţul Renault să rămână unul net pozitiv, „nu a rezolvat o problemă mai structurală a profitabilităţii”, se mai arată în raport.

Replica Renault la raportul Curţii de Conturi din Franţa

Grupul francez a precizat că împrumutul garantat de stat a permis companiei să dispună de lichidităţi şi să îi liniştească pe investitori.

„În joc nu a fost supravieţuirea companiei ci nivelul suficient de lichiditate”, a precizat constructorul auto. Renault a rambursat un miliard de euro din acest împrumut anul trecut şi intenţionează să ramburseze o sumă similară în acest an, a declarat luna trecută Clotilde Delbos.

Probleme și pentru Dacia

Activitatea fabricii Dacia de la Mioveni a fost suspendată de mai multe ori anul trecut pentru că lipsa semiconductorilor combinată cu criza sanitară a generat probleme în lanțul de aprovizionare.

Dacia a reușit să producă 257.405 unități în 2021, în ușoară scădere față de anul 2020. Recordul de producție a fost atins de Dacia în anul 2019 când pe porțile uzinei de la Mioveni au ieșit 349.528 de autoturisme.

UE intervine pentru ajutarea industriei auto

Comisia Europeană a lansat un plan de 43 de miliarde de euro pentru susținerea industriei de semiconductori și reducerea dependeței față de Asia.

Lipsa de componente a cauzat numeroase probleme în industria auto în ultimii doi ani și situația tensionată întreținută de China în Taiwan a urgentat adoptarea acestui plan.

Comisia Europeană propune un set cuprinzător de măsuri menite să asigure securitatea aprovizionării, reziliența și poziția de lider tehnologic a UE în ceea ce privește tehnologiile și aplicațiile semiconductorilor.

Urmăriți Impact.ro și pe
Tags:
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...