Etno TV renunță la muzica populară, după 20 de ani. Motivele din spatele schimbării majore

Cătălina Burghelea 14.12.2021, 14:28
Etno TV renunță la muzica populară, după 20 de ani. Motivele din spatele schimbării majore

Celebrul post de muzică populară Etno TV a luat o decizie radicală! Schimbarea vine după 20 de ani. Astfel, Etno TV nu va mai fi post de muzică populară, ci se transformă în staţie generalistă, cu emisiuni şi filme. Anunțul îi afectează pe românii care ascultau acest gen de muzică românească.

Schimbare majoră la Etno TV

Etno TV se transformă. Postul de televiziune renunță la muzica populară în favoarea emisiunilor și a filmelor.

„Nu va fi o televiziune de scandal. Vrem să difuzăm şi filme româneşti, dar vrem să facem şi nişte producţii proprii. Un fel de sitcom, sub 30 de minute, cu români şi despre români”, a precizat rreprezentantul Etno TV – Rareş Gărduş – în faţa CNA, scrie Paginademedia.

Nu va mai fi post de muzică populară

Noului format Etno TV se alătură Felix Rache (vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Buzău), fost jurnalist la Antena 3 şi la cotidianul Caţavencii. Postul cunoscut de români pentru colajele de muzică populară primise acordul CNA pentru această modificare majoră încă din vară.

O altă schimbare îl vizează pe afaceristul Silviu Prigoană, care nu mai este în acţionariatul Etno. În schimb, i-a luat locul fiul său, Honorius Prigoană. De ce s-a luat această decizie? Oficialii Etno TV au explicat în faţa reprezentanților CNA motivele din spatele schimbării majore prin care trece postul până acum cu muzică populară. Se pare că de vină ar fi audiențele.

„Audienţa a crescut când a decedat un artist şi noi am prezentat opiniile colegilor despre acesta”, a motivat Etno TV.

Cine este noua asistentă de la Acces Direct. A fost cântăreață de muzică populară

De ce s-a luat această decizie

Afirmația este susținută și de Rareş Gărduş (unul dintre acţionarii minoritari), care a explicat că interesul pentru muzica populară a scăzut, dar că românii caută mai multe informaţii, așa că Ento TV se conformează cerințelor pieței.

„Pot să vă dau un exemplu trist, care nu ne aduce onoare. Audienţa a crescut când a decedat un artist şi noi am prezentat opiniile colegilor despre acesta. E un semn că lumea vrea informaţie. Telespectatorii nostri îmbătrânesc şi nu vine nimeni din urmă”, a punctat reprezentantul Etno TV în faţa CNA.

Cum va arăta noul format?

Dacă în urmă cu două decenii, oamenii nu aveau acces la internet și alte posturi TV, pentru a asculta muzică populară, iată că, în ultimii cinci-șase ani, lucrurile s-au schimbat. Treptat, lumea și-a format un alt obicei de consum, acum preferă să asculte totul online, explică reprezentanții Etno TV.

„Suntem într-o situaţie dificilă. Industria muzicală este într-o criză care a început încă de acum 5-6 ani. Lumea şi-a schimbat obiceiul de consum, acum preferă să asculte totul online. Postul a început acum 20 de ani, când nu există muzică populară la TV, era doar la TVR. Noi ne-am bazat pe apetenţa românilor pentru muzică locală. Muzica românească depinde mult de zonă. E foarte greu ca post national să ţii pasul cu ce vrea lumea să consume.”, potrivit postului de televiziune.

Nu devine o televiziune de scandal

Noul format Etno TV va conține filme românești, dar și producții proprii, în genul sitcom-ului sub 30 de minute, cu români şi despre români. Șefii postului de televiziune încercă să dezvolte şi producţii de tip magazine de informaţii. Totuși, aceștia dă asigurări că televiziunea nu devine una de scandal, de tip tabloid.

„Vrem să difuzăm şi filme româneşti, dar vrem să facem şi nişte producţii proprii. Un fel de sitcom, sub 30 de minute, cu români şi despre români. Încercă să dezvoltăm şi producţii de tip magazine de informaţii.

Conceptul este o televiziune generalistă. Nu va fi o televiziune de scandal. Nu vrem să o transformăm în tabloid. Vrem să ne aducem telespectatori din online”, au punctat oamenii.

Urmăriți Impact.ro și pe
Cătălina Burghelea
Este redactor Playtech. Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării și a masterului în Marketing Online din cadrul ASE, Catalina Burghelea s-a alaturat echipei de stiri de...