eMag Black Friday: catalogul secret cu reduceri. Află din timp cele mai bune prețuri

Stan Filon 12.11.2020, 12:41
eMag Black Friday: catalogul secret cu reduceri. Află din timp cele mai bune prețuri

Black Friday este un moment special pentru toți comercianții din România, dar și pentru eMag, care a adus în țara noastră conceptul din Statele Unite ale Americii. Cu toții vedeam la televizor cum dădeau năvală americanii în magazine, la primele ore ale dimineții, pentru a vâna cele mai bune reduceri.

Catalogul secret cu reduceri eMag de Black Friday

S-a întâmplat și în România ani la rând la fel, însă pandemia de coronavirus le-a dat planurile peste cap comercianților din România. Acum mai toată ”sărbătoarea reducerilor” s-a mutat în mediul online, iar eMag este pregătit să facă față avalanșei de clienți. S-a pregătit până-n dinți cu mii și mii de produse reduse.

Dar iată care sunt categoriile unde eMag va avea cele mai multe reduceri: 40.000 de produse IT, 220.000 de electrocasnice mici, 75.000 de televizoare, 130.000 de smartphone-uri, 50.000 de sticle de whisky, vin și alte băuturi alcoolice, 10 tone de cafea, 40.000 de electrocasnice mari, 400.000 de articole fashion, 200.000 de parfumuri și cosmetice, 500.000 de jocuri și jucării, 500.000 de produse pentru casă și grădină, 100.000 de articole și echipament sportiv, 100.000 produse de protecție și echipamente medicale.

Catalogul cu reduceri eMag de Black Friday
Catalogul cu reduceri eMag de Black Friday

De ce eMag își închide site-ul, cu câteva ore înainte de Black Friday

Dar când a apărut Black Friday în România? Ei bine, conceptul a fost importat în anul 2011, când românii au primit cu brațele deschise ”sărbătoarea” de la americani. Totul a fost exact ca la televizor. Oamenii au fost mulțumiți de reduceri, însă nu și eMag.

Primul Black Friday la eMAG a fost un dezastru, deși nu s-a văzut nimic. Asta a fost nebunia de a face lucrurile altfel. Am mers în State, am văzut bătălia și energia degajată și am zis că trebuie să facem același lucru și în România. În exterior a ieșit foarte bine, înăutru nu a ieșit așa de bine pentru că am uitat câteva detalii: coordonarea stocurilor în timp real, de exemplu. Am avut niște desincronizări, s-a comandat marfă peste stoc, am vândut-o în pierdere, dar a merit. A fost cel mai bun training pentru toată echipa. Cred că nici paznici nu o vor uita vreodată”, declara în 2014 Radu Apostolescu, cofondator eMAG, pentru Adevărul.

”E o ieşire din zona raţională şi o stimularea a zonei de emoţional”

eMag a învățat însă de la an la an cum să profite la maximum de pe urma Black Friday, iar acum este unul dintre cei mai mari retaileri, cu cele mai mari venituri de Black Friday. Un alt concept cu care eMag și-a familiarizat cumpărătorii este închiderea site-ului, chiar cu o noapte de startul Black Friday.

Este ca noaptea de Crăciun, când, copil fiind, te trezeai dimineața și de-abia așteptai să vezi ce cadou ai primit. Acum cumpărătorii deschid imediat site-ul eMag pentru a vedea lista cu produsele reduse puse la bătaie de marele retailer.

”De Black Friday, imaginea aia când se deschide magazinul şi se îmbulzesc oamenii, şi se reped la produse, e un «care pe care» până ajunge produsul la casă şi acasă. E o ieşire din zona raţională şi o stimularea a zonei de emoţional. Fie că e spiritul de turmă, fie că e dorinţa de a face o economie, ajungi să te uiţi, poate găseşti ceva interesant”, explica Iulian Stanciu, director general eMAG, în 2013, închiderea site-ului cu câteva ore înainte de marele eveniment.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...