Echipajele de poliție au împânzit Transalpina. Ce se întâmplă acolo? Turiștii trebuie să știe asta

Ana Anitoiu 07.01.2021, 13:08
Echipajele de poliție au împânzit Transalpina. Ce se întâmplă acolo? Turiștii trebuie să știe asta

Echipajele de poliție au împânzit Transalpina. Cel mai înalt drum din țară este plin de agenți rutieri, în fiecare zi. Iată ce trebuie să știe turiștii care vor să ajungă sau să se întoarcă din stațiunea Rânca, dacă nu vor să plece acasă cu o amendă, așa cum li s-a întâmplat deja unor șoferi care au făcut o greșeală.

Ce se întâmplă pe Transalpina

Poliția Română a trimis nu mai puțin de șapte echipaje pe Transalpina, pentru că, în această perioadă, un număr mare de turiști vrea să ajungă la stațiunea Rânca sau să se întoarcă spre casă. Astfel, agenții rutieri se află acolo pentru a fluidiza circulația, în contextul în care șoseaua este plină de mașini, pe ambele sensuri. Aglomerația este cauzată de faptul că sunt deschise pârtiile, iar sporturile de iarnă pot fi practicate în condiţii excelente.

Potrivit lui Lucian Stroe, reprezentant al Poliţiei Rutiere Gorj, şapte echipaje se află în permanenţă pe DN 67 C sau Transalpina, care a fost cunoscută și sub denumirea de ”Drumul Regelui”, precum şi în zona montană Rânca. Agenții îi amendează pe șoferii care își parchează automobilele în zone interzise şi încurcă, în acest fel, traficul.

Echipajele de politie au impanzit Transalpina. Ce se intampla acolo? Turistii trebuie sa stie asta
Transalpina

De la ”Poteca Dracului”, la ”Drumul Regal”, apoi la ”Transalpina”

Transalpina a fost cunoscută în urmă cu mult timp drept ”Poteca Dracului” și a fost o potecă de munte, în Carpații Meridionali. Drumul era folosit de păstorii din Mărginimea Sibiului, ca să traverseze munții cu turmele de oi, în Țara Românească. Unele surse spun că Transalpina a fost construită inițial de legiunile romane, în timpul războaielor cu dacii. Alte surse spun că drumul a fost reconstruit de germani, în perioada Primului Război Mondial. Tot germanii ar fi reabilitat-o și în cel de-Al Doilea Război Mondial, pentru că ar fi avut nevoie de această șosea, din rațiuni militare.

Din istoria Transalpinei face parte și Regele Carol al II-lea. Cel mai controversat monarh al României ar fi vrut să aibă un drum strategic, pentru artileria montană, trasă de cai. Astfel, primul-ministru Gheorghe Tătărăscu a dat startul lucrărilor de construcție a drumului pe platoul Novaciului. La inaugurarea drumului, în anul 1939, a participat regele Carol al II-lea, precum și regele Mihai I, primul-ministru Gheorghe Tătărescu și soția sa, Arethia. Regel Carol al II-lea ar fi condus atunci o mașină de teren. Astfel, șoseaua a devenit ”Drumul Regal” sau „Drumul Regelui”.

Când va fi gata ”Transalpina din Apuseni”

Drumul ”Transalpina de Apuseni”, ce pleacă din Aiud (DN1) spre Rîmeț și ajunge în Bucium Sat (DN 74), trecând sate și cătune aproape izolate, ar urma să fie modernizată în aproximativ doi ani. Pe o lungime de aproape 80 de kilometri, această șosea va străbate Munții Carpați de la est la vest. Mai exact, traseul are 78,5 kilometri și va oferi acces la unele destinații turistice ce până acum au fost inaccesibile.

Pe de o parte, acest drum va face ușor accesul spre diverse monumente ale acestor munți. Pe de altă parte, drumul va revitaliza comunitățile locale aflate în aceste zone uitate. După ce lucrările vor fi încheiate, drumul va avea 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 de metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și aproximativ 200 de podețe. Mai multe detalii despre ”Transalpina din Apuseni”, AICI!

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI