Doi marinari români, răniți în Malaezia. Se zbat ca să trăiască, după un cumplit accident de muncă

Ioana Constantin 09.04.2021, 11:25
Doi marinari români, răniți în Malaezia. Se zbat ca să trăiască, după un cumplit accident de muncă

Doi marinari români, răniți în Malaezia. Se zbat să trăiască pe un pat de spital din Malaezia, dupa ce au fost răniți în urma unui accident de muncă. Evenimentul s-a produs la bordul navei pe care erau îmbarcați. Este vorba de nava Rapallo, sub pavilion Malta, acostată în portul Dickson din Malaesia.

Doi marinari români, răniți în Malaezia

Vrachierul Rapallo de 75.000 TDW sub pavilion Malta se afla sub operațiuni de încarcare în portul Dickson din Malysia, port aflat la 350 km sud de Kuala Lumpur. Potrivit autorităților maritime, cei doi ar fi fost atinși cu combustibil încins în timpul cât își efectuau serviciul în sala mașinii, în ziua de 7 spre 8 Aprilie. Cei doi navigatori români, în vârstă de aproximativ 30 de ani, au suferit arsuri pe 40-50% din corp în urma accidentului de muncă.

Navigatorii au fost internați de urgență la spitalul municipal, iar ulterior au fost tranferați la spitalul de arsi Manipal Hospital Klang. Nava este acoperită de un contract ITF și are o asigurare la un club de asigurare norvegian din grupul cluburilor de top. Reprezentanții sindicatului liber al navigatorilor din România trag un semnal de alarmă și îi avertizează pe marinari să fie extrem de vigilenți atunci când semnează un contract de muncă și pleacă în voiaj.
În dorința de câștiguri frumoase, marinarii uită de siguranța lor.

Navigatorii neglijează toate avertismentele din industrie, fie ale Sindicatului Liber al Navigatorilor, fie ale ITF sau organizațiilor afilate, iar această neglijență, lipsă de informare și interes scăzut în ceea ce privește viitorul loc de muncă, a protecției muncii, neglijarea stării precare a instalațiilor și echipamentelor de la navă duce sigur la evenimente deosebite, chiar tragice.

Doi marinari romani, raniti in Malaezia
Marinari romani, raniti in Malaezia

Navigatorul trebuie să conștientizeze, chiar el, că locul de muncă pe navă este unul plin de riscuri în sine dar și situația în care se află nava (abandonată, reținută, neacoperită de un contract ITF, etc) este foarte importantă, a declarat Adrian Mihalcioiu, lider SLN România.

Plecând de la aceste aspecte, Sindicatul Liber al Navigatorilor trage un semnal de alarmă și îndeamnă navigatorii să se informeze corespunzator, din toate punctele de vedere, înainte de a semna un contract de muncă astfel încât să se evite pe cât posibil situațiile care generează probleme.

Autoritățile Române ar trebui să se implice mai mult în protecția navigatorilor, prin impunerea unor condiții standard de angajare, a sancționării mai drastic a celor care încalcă aceste condiții, să ia în serios și această latura deosebit de importantă în munca navigatorilor pe mare. Contractul Colectiv de Munca ar trebui standardizat și impus ca și condiție minimă la angajarea navigatorilor români.

Numai în ultima săptămână au fost raportate nenumarate accidente de muncă soldate cu arsuri sau loviri grave sau invaliditate permanentă, salarii neplătite, repatriere refuzată la terminarea contractului, concedieri fără motive, condiții de muncă necorespunzătoare, tulburări de sănătate mintală și altele.

Urmăriți Impact.ro și pe