De ce nu e bine să oprești motorul mașinii imediat ce ai ajuns la destinație. Greșeala care te costă scump

Stan Filon 18.04.2023, 23:10
De ce nu e bine să oprești motorul mașinii imediat ce ai ajuns la destinație. Greșeala care te costă scump

Foarte puțini șoferi știu de ce nu e bine să oprești motorul mașinii imediat ce ai ajuns la destinație. Specialiștii trag un semnal de alarmă, deoarece în timp acest obicei se poate dovedi a fi unul foarte costisitor, iar șoferii chiar nu au nevoie de cheltuieli suplimentare, dacă este să ținem cont de cheltuielile lunare cu un autoturism, care au explodat pur și simplu în ultimele luni.

De ce nu e bine să oprești motorul mașinii imediat ce ai ajuns la destinație

Cheltuielile cu autoturismul au crescut simțitor în ultima perioadă. Un șofer român a ajuns să scoată din buzunar sume asemănătoare cu cele scoase de nemți sau alți europeni, care au în schimb salarii mult mai mari decât cele practicate în România.

Aceste cheltuieli pot crește și mai mult, însă, dacă nu suntem atenți și dacă nu ne îngrijim așa cum trebuie autoturismul. Fie că este unul mai vechi sau unul mai nou, autoturismul trebuie îngrijit, pentru a ne duce acolo unde avem nevoie, cu costuri cât mai mici.

De ce nu e bine sa opresti motorul masinii imediat ce ai ajuns la destinatie
De ce nu e bine sa opresti motorul masinii imediat ce ai ajuns la destinatie

Evită simplu defecțiuni costisitoare ale autoturismului

Mulți șoferi fac însă o greșeală care în timp se poate dovedi a fi una foarte păguboasă. Odată ajunși la destinație, șoferii opresc motorul și ies din mașină, pentru a merge acolo unde au treabă. Ei bine, specialiștii trag un semnal de alarmă și spun că este o greșeală foarte mare, mai ales dacă ne întoarcem de la un drum relativ lung.

Aceștia au explicat că după ce am ajuns la destinație, trebuie să lăsăm motorul să mai meargă cel puțin un minut, două, timp în care uleiul să aibă timp să se răcească puțin. Dacă nu vom face asta, în timp, vom fi nevoiți să investim într-o turbină nouă sau în alte piese la fel de costisitoare.

„Nu este indicat ca, în momentul în care am ajuns la destinaţie să oprim imediat motorul. Uleiul lucrează la temperaturi mai mari decât apa cu cel puţin 5-10 grade şi, în momentul în care opresc motorul cu un ulei la o temperatură de, să spunem 110 grade, făcând în mod repetat chestia asta o să stric alte subansambluri ale motorului foarte scumpe: turbină, cutie de viteză”, susține Sorin Ene, specialist auto. Acesta a făcut un calcul al cheltuielilor pe care le avem cu autoturismul.

Dacă tragem linie, fără să luăm în calcul eventualele reparaţii, impozitul, ITP-ul, asigurarea şi carburantul ne costă, în jur de 11.000 de lei pe an. Faţă de 2020, să fii proprietarul unei maşini te costă mai mult cu cel puțin 2.000 de lei mai mult, în prezent”, a concluzionat acesta.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...