Dacia Sandero a reușit să detroneze un gigant auto de pe piața unui stat european în anul 2020. Astfel, automobilul de la Renault a obținut titlul de cea mai vândută mașină din regiune, ajungând pe prima poziție în clasamentul preferințelor cumpărătorilor de mașini noi.
Automobilele Dacia Sandero au fost cele mai bine vândute în Spania în anul ce tocmai a trecut, după cum arată datele oficiale ale autorităților, conform profit.ro. Se pare că spaniolii s-au lăsat cuceriți de gama Sandero și au ales să cumpere cu precădere acest tip de automobil. Astfel, modelul românesc, fabricat la Mioveni și în Tanger, a ajuns la 3.469 de unități vândute doar în luna decembrie, devenind astfel lider de piață în anul 2020. Pe de altă parte, colaborarea româno-franceză a făcut ca un gigant al pieței auto din Spania să se claseze pe o poziție inferioară în topul preferințelor de cumpărare.
Această reușită a dus la detronarea modelului SEAT Leon, cunoscut ca fiind lider de piață în Spania până în luna noiembrie a anului trecut. Din păcate, finalul de an a înregistrat doar 2.483 de unități ale mărcii vândute, ducând pe locul trei modelul propuse de SEAT. În total, anul 2020 a arătat că Sandero este un rival de temut pe piața auto din Spania, însumând 24.035 de autoturisme înmatriculate, în timp ce SEAT Leon s-a distanțat cu doar 500 de unități, cumulând 23.582 de mașini vândute. Din urmă, la o distanță semnificativă, s-a situat modelul japonezilor de la Nissan, Qashqai, cu 19.818 unități.
Succesul Sandero în Spania a fost datorat în special costurilor reduse de producție, modelul vândut pe teritoriul iberic fiind fabricat în Maroc. Apropierea de Tanger a dus la valori mai mici la achiziția automobilelor marca Renault datorită costurilor de transport semnificativ mai mici. Totuși, dacă vânzările Dacia de peste hotare par să nu fi fost afectate prea mult de pandemie, în România producția a suferit modificări importante.
Piața locală de automobile a fost afectată, vorbind despre cele două mărci importante care produc modele pe teritoriul României. Astfel, Ford și Dacia au resimțit scăderi procentuale în vânzările de modele noi. Totuși, Ford a fost privilegiată de lansarea noului SUV Puma, în timp ce Dacia a suferit o descreștere de 20%.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Ford a fost cel mai puţin afectat de pandemie deoarece în 2020 a venit cu noul SUV Puma. La Dacia, uzina a fost destul de afectată, deoarece nu au venit cu modele noi pe parcursul anului şi implicit există o scădere acolo. O scădere de peste 20 de procente. Sandero nu se mai produce în România, se produce numai în Maroc, deoarece piaţa lui este Europa de Vest, conform jurnalistului Bogdan Alecu, citat de alephnews.ro.