Cum se contrează fostul și actualul ministru al Transporturilor. „Războiul realizărilor” între Cătălin Drulă și Sorin Grindeanu

Andra Daoud 23.07.2022, 20:26
Cum se contrează fostul și actualul ministru al Transporturilor. „Războiul realizărilor” între Cătălin Drulă și Sorin Grindeanu

Fostul și actualul ministru al Transporturilor își dispută pe de-o parte realizările, pe de alta proiectele. Sorin Grindeanu a prezentat recent evoluția contractelor semnate în domeniul transporturilor, pentru a sublinia că se realizează din ce în ce mai multe proiecte benefice pentru România. Pe de altă parte, Cătălin Drulă, cel care a condus același minister în trecut, sugerează că Grindeanu pierde foarte mulți bani din PNRR în zona de infrastructură feroviară.

Contre între Sorin Grindeanu și Cătălin Drulă

Actualul și fostul ministru al Transporturilor și-au disputat proiectele și realizările din cadrul ministerului. Sorin Grindeanu a postat un mesaj pe Facebook, în care a afirmat că infrastructura din România este într-un permanent proces de dezvoltare și că în ultima perioadă numeroase proiecte din domeniile rutier, feroviar și aerian au cunoscut un avans semnificativ.

„Infrastructura din România se dezvoltă constant. Săptămâna aceasta multe proiecte importante pentru modurile rutier, feroviar sau aerian au înregistrat un avans semnificativ. Fiecare dintre acestea reprezintă un pas în plus pentru evoluția economică și socială a României.”, a scris Sorin Grindeanu.

Postarea sa nu a rămas fără ecou în mediul online, iar în aceeași zi, Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a scris și el o postare amplă pe Facebook, în care îl acuză pe actualul ministru că distruge calea ferată.

„Sorin Grindeanu are 1 miliard de euro pentru lucrări rapide”

„Cum distruge Grindeanu calea ferată: 35 din 74 de licitații de reparații, anulate în ultimele săptămâni. În PNRR Transporturi, Sorin Grindeanu are 1 miliard de euro pentru lucrări rapide de creștere a vitezei pe sute de kilometri de cale ferată.
Cu acești bani, Grindeanu ar trebui să facă: înlocuiri de șină, traversă, schimbătoare de cale (macaze), electrificare, treceri la nivel sau centralizare electronică.

Modelul este cunoscut de anul trecut. Cu bani de la bugetul de stat am reparat o linie între Buzău și Făurei. A costat 60 de milioane de lei pentru 40km, a durat 5 luni și a crescut viteza de la 30 km/h la 120 km/h. Cu 1 miliard de euro din PNRR, astfel de lucrări rapide, eficiente și cu beneficiu enorm pentru călători ar putea fi executate pe sute și sute de kilometri de cale ferată.

Incompetența PSD ne arată că până și replicarea unui model de succes este prea mult. Din 74 de licitații lansate, 35 au fost anulate fiindcă nu a ofertat nimeni. Pe celelalte a venit câte un singur ofertant. Și mai sunt câteva zeci de astfel de puncte nevralgice aflate în licitație pentru care ar trebui să se depună oferte în luna august.”, a scris, la rândul său, Cătălin Drulă, pe Facebook.

Politicianul de la USR a publicat și situația defalcată pe centrele regionale CFR. Potrivit lui Drulă, lista arată în felul următor:

Regionala Craiova: 20 anulate, 6 cu oferte depuse
Regionala București: 11 anulate, 4 cu oferte depuse
Regionala Brașov: 4 anulate, 17 cu oferte depuse
Regionala Galați: 6 (fără oferte depuse)
Regionala Timișoara: 0 anulate, 5 cu oferte depuse
Regionala Iași: 1 (fără oferte depuse)
Regionala Cluj: 0 anulate, 7 depuse, 24 fără oferte depuse

„În total, domeniul feroviar are alocate în PNRR 4 miliarde de euro. România va pierde acești bani, dacă anul acesta nu sunt contractate cel puțin 2 miliarde.”, a conchis Cătălin Drulă.

Urmăriți Impact.ro și pe