Cum să faci cumpărături corect de Black Friday. Ce e bine să cumperi și ce să eviți. Sfaturi importante

Ana Anitoiu 08.11.2020, 13:55
Cum să faci cumpărături corect de Black Friday. Ce e bine să cumperi și ce să eviți. Sfaturi importante

Black Friday poate fi o ocazie extraordinară ca să faci cumpărături. Însă, există pericolul să achiziționezi mai mult decât vrei cu adevărat sau decât îți trebuie și să ajungi să regreți că ai cheltuit prea mulți bani, inutil. Iată trei sfaturi importante:

Cum să faci cumpărături corect de Black Friday

1. Fă-ți o listă și stabilește-ți un buget

În primul rând, înainte de Black Friday, este bine să îți faci o listă cu produsele pe care vrei să le cumperi, precum și cu prețurile lor. Astfel, îți va fi clar dacă reducerile sunt pe măsura așteptărilor tale și dacă merită să cumperi.

În plus, în cazul cumpărăturilor online, este bine să știi din timp ce produse ai vrea să îți cumperi, ca să și apuci să le achiziționezi, înaintea altor doritori.

De asemenea, firește, este necesar să îți stabilești un buget, înainte de a te fermeca Black Friday. Altfel, ai putea să ajungi într-o situație financiară nu tocmai plăcută.

Cum sa faci cumparaturi corect de Black Friday. Sfaturi importante
Plase de cumparaturi

2. Atenție maximă! Cum să nu te înșeli cu false reduceri

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, le-a recomandat românilor să se informeze bine și să fie atenți la toate detaliile, înainte de a cumpăra, de Black Friday.

”Situaţia actuală, creată de evoluţia COVID-19, a condus la intensificarea comerţului online. Acest tip de afacere se bazează pe relaţia de încredere într-o măsură mult mai mare decât comerţul tradiţional şi, totodată, mediul virtual expune consumatorul unor riscuri noi. În acest sens, atenţionez asupra faptului că la cumpărarea online, consumatorii trebuie să urmărească atent cerinţele privind comanda, livrarea şi transportul cât şi data expedierii produselor. Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici.

Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday, care rămâne evenimentul care atrage cei mai mulţi cumpărători în mediul online. Recomand verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs”, susţine Anghel într-o declaraţie pentru Agerpres.

Cum sa faci cumparaturi corect de Black Friday. Sfaturi importante
Reduceri, intr-un magazin de haine

Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă.

Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice.

Astfel, trebuie să existe: fie menţionarea noului preţ langă preţul anterior, barat, fie menţiunile ”preţ nou” și ”preţ vechi”, lângă sumele corespunzătoare, fie menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou ce apare lângă preţul anterior, barat.

”Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul)”, a explicat Paul Anghel.

3. Cunoaște-ți drepturile!

Potrivit reprezentantului ANPC, toți românii trebuie să ştie că, din momentul în care au primit un produs comandat online, au dreptul de a denunţa contractul şi 14 zile pentru a returna produsul, dacă nu sunt mulțumiți. Nici nu este necesar, în aceste condiții, să invoce vreun motiv.

Astfel, în cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială.

Face excepție cazul în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată, cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării, potrivit reprezentantului ANPC.

Totodată, este important să se citească termenii şi condiţiile de funcţionare ale magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...